Gå til innhold

Sandisk 1024MB SD Extreme III for Canon IXUS40?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er på jakt av et SD kort til min nye Canon IXUS40. Sandisk og Lexar er veldig anbefalt her i forumet og jeg fant dette:

 

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=42217

 

Sandisk 1024MB SecureDigital Extreme III

Leser/skriver 20/20 MB/s

10 års garanti

SanDisk Extreme III SD is designed exclusively for the high-end, professional photographers who work under extreme conditions and expect the very best in products and support services.

A minimum of 20MB/sec sequential write and read speed, which allows for faster capturing of large image files to the card, faster viewing of images and faster data transfer rates.

*Based on SanDisk internal testing. 1 megabyte = 1 million bytes."

Features ESP Technology (Enhanced Super-Parallel Processing Technology), which provides best-in-class performance.

 

SanDisk Extreme III SD cards are tested in extreme temperature ranges from -13 to +185 degrees Fahrenheit so that they can be used to shoot photos in any weather condition

 

SanDisk Extreme III SD cards are shock and vibration tested with industrial-grade RTV included, which is designed for rugged use

 

Backed by a lifetime warranty, if there’s ever a problem, we’ll replace it!

 

In addition, these cards are packaged with a mini-CD for data recovery software, RescuePRO, to recover photos that are accidentally deleted. A dedicated technical support line is available for our direct customers of SanDisk Extreme III products, and the support from this hotline will receive priority service. Lastly, these cards also include a travel case to help photographers keep their memory cards organized.

 

Dette er kun 190Kr dyrere en Ultra II SD kortet, jeg har ikke funnet det på andre steder. Skal jeg merke noe forkjell mellom de 2? Er dette kortet anbefalt for bruk med min Canon IXUS40?

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ultra II-kortet gir 10MB/s les og 9MB/s skriving, så man får jo litt kjappere overføringshastigheter (i teorien i alle fall). Samtidig er Ultra II-kortet kjapt nok for kameraet (bildeserier og video blir lagret så fort at man kan fylle kortet uten å måtte vente på at data skal skrives). Så, der du potensielt kan hente noe ved å bruke Extreme-kortet, er dersom du bruker en kortleser som kan overføre >10MB/s.

Lenke til kommentar

Spurv med kanon stemmer sikkert.

Jeg prøvde ikke å få han til å velge det ene foran det andre,

jeg bare gav han et tips om han skal skifte kamera engang i fremtiden.

Så om "fremtiden" er rett rundt hjørnet, vil det uansett være

dumt å kjøpe noe som kan være det nest beste hvis det er

en differanse i pris på 154 kroner. Jeg har ikke studert hvilke

kameraer som eventuellt vil kunne dra nytte av de enda raskere

Extreme III-kortene.

 

Og når det gjalt valg av nettbutikk, mulig det finnes billigere.

Mpx.no (trådstarters link) har hverken Ultra II eller Extreme III inne i 1 gb.

Hos Databutikken.com har de ihvertfall Ultra II, og til en lavere pris.

Det blir ihvertfall et Ultra II-kort fra Databutikken.com på meg.

 

God jul til alle hilsen Frank.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...