Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med switch (ny router fra NGT) (Løst)


Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med internett her etter at den nye routeren fra NGT ble installert. Alt funker bra så lenge maskinen er koblet direkte til routeren, men når jeg setter opp switchen for å dele nettet mellom to maskiner, skjer det mye krøll. Begge maskinene får som regel halv fart eller mindre, i tillegg til at hele internett forsvinner periodevis.

Når jeg prøver meg på primary connection i WinMX, får jeg

 

You cannot make a primary connection to the WinMX Peer Network for the following reasons:

 

-No TCP port for incoming connections

-No UDP port for incoming and outgoing packets

 

 

Jeg aner ikke hva problemet kan være, men det har tydeligvis noe med switchen å gjøre, siden alt funker med direkte tilkobling mellom PC og router.

 

På forhånd takk!

Endret av Sasuke-kun
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det kan være at du må åpne porter opp mot din pc. Det kan du gjøre på broadpark.no > kundusider > endringsweb og finne routeren din der.

 

Du kan også endre dem fra pcen via telnet. Men enkelest via endingsweb viss du ikke har vert borti Telnet og den veien.

 

Tror det er routeren som tuller og ikke switchen siden den ikke har noen konfig. muligheter.

 

:hmm:

Lenke til kommentar

Nei det var ikke den porten jeg tenker på, du ligger bak en brannmur. (Routeren fra NGT)

 

Viss du laster ned mye på den ene detter hastigheten mye ned hos den andre, samme skjer viss du uploader mye detter downloaden din ned. Noe du kanskje har lagt merke til?

 

Da kan jeg fåreslå at du kjører Netlimiter på begge maskinene eller en, slik at du kan begrense up og dl.

 

Åpne porter i brannmuren gjør at du kan gå aktiv i Dc++ o.l, som gjør at du får flere treff og høyere dl.

Lenke til kommentar

Fordelingen av båndbredden er ikke et problem, når alt funker som det skal. Problemet er at internett ikke funker i det hele tatt på noen av maskinene. Når begge to er tilkoblet via switchen, og ingen av dem brukes til noe som helst, går det så ufattelig tregt at det er håpløst å gjøre noe så enkelt som å åpne en nettside på en av maskinene. Det trenger ikke å være aktivitet på den ene for at det skal gå dårlig for den andre. Internett funker bare ikke skikkelig så lenge switchen er involvert i oppkoblingen.

 

Edit:

Nei det var ikke den porten jeg tenker på, du ligger bak en brannmur. (Routeren fra NGT)
. Det var ikke det jeg mente. Jeg siktet til PiiPP sin kommentar:
jamen lol. det er jo 4 porter i routern. skal med switch?
Endret av Sasuke-kun
Lenke til kommentar
alle ny router? det må være i et bestemt område, da jeg har en gammel cisco router. og ikke har jeg hørt at jeg skal få ny heller.

Svjv er vel NGT i ferd med og fase ut sitt eldste utstyr og erstatte det med Alcatel og dermed må de bytte ut disse cisco-boksene, de går vel over til Thompson Speedtouch-modemer.

Lenke til kommentar

Jeg har NGT, og dette koblet til en switch (eller egentlig 3 switcher)

Pr. idag, så har jeg min 5 router fra NGT, problemet med 3 av de 5 var at etter en stund så mistet routeren internett forbindelsen, når forbindelsen kom tilbake så gikk det 5-50 minutter så datt forbindelsen ut igjen.

Og slik holdt den på siden.

 

Felles for alle routerne (unntatt den første som aldri virka) var at de oppførte seg fint i en måneds tid før de begynte å skape seg.

Den forrige som jeg sendte i retur har rekorden med 5 måneder uten problem, så begynte den også.

 

En av dem på kundeservice fortalte meg at de har hatt veldig mye problemer med Netopia routerne.

 

Den jeg har pr i dag fikk jeg for ca 1 1/2 måned siden, og nå har den og begynt å dette ut, gjett om jeg er drit lei eller.....

 

Men utifra min erfaring, så er det stor sjangs for at det er den nye routeren din det er noe feil med.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...