Gå til innhold

MSI K8N NEO FSR og litt hjelp


deep750

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har et MSI K8N NEO FSR hovedkort og i det siste har den vært litt vanskelig å ha med å gjøre. Etter at jeg satt inn en s-ata disk har den hatt problemer med å boote, og nå nekter den helt å boote. Av og til finner den IDE disken, der OSen ligger, men vil ikke boote. I tillegg kommer det en rekke uhyggelig ulyder (piping) fra hoved kortet når den søker etter disken(e). De gangnene jeg har vært heldig nok til å fått den til å boote så går den utrolig tregt inne i windows. Er det noen som har hatt noen lignende erfaringer eller vet hva som er galt? Hva må eventuelt gjøres?

 

Ketil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker twinmos pc 3200 et eller annet som jeg ikke husker. Har også lest at dette kortet sliter litt med denne brikken. har brukt dem i et halvt år uten problemer. Kan porblemet ligge i at systemet får for lite strøm fra powersupplyet f. eks? Måtte bruke en splitter når jeg satt inn en ny komponent for en liten stund siden. En kamerat av meg nevnte her om dagen at det kanskje kunne ha noe med det lille batteriet som er på hoved kortet, at det kan være litt dårlig ?

 

Ketil

Lenke til kommentar

Det hender at usb-produkter fucker opp oppstarten. Hadde det problemet med en 7 i 1 kortleser. Den funket utmerket når jeg plugget den i men neste gang jeg skulle starte maskinen ville den ikke starte. Dro ut kabelen og da funket det med en gang.

 

Så dra ut alle usb-produkter og prøv igjen. Kanskje det er det som er problemet.

Lenke til kommentar

Specs:

MSI K8N NEO FSR

AMD 3200 + 2,0 Ghz

1024 Twinmos pc 3200 ram

120 GB Seagate Barracuda 7200

160 GB Seagta Barracuda 7200 S-ata

Geforce 6800 LE 128mb

Q-Tech ADT 350 power supply

 

Hadde en liten teori om at det kan være liten power supply selv. Håper dette hjelper litt med å forstå problemet. Er selv ingen supermann på slike ting som dette og setter veldig stor pris på hjelp fra alle dere som har svart :thumbup:

Lenke til kommentar

Kan definitivt være PSU ja! Tatt fra MSI sitt offisielle forum:

 

"No single component in a computer system is more important than the Power Supply.

With the advent of AMD's Athlon64 series of processors, this subject has to rank at the top

when it comes to component selection. In an effort not to influence or possibly mislead potential PSU buyers, it is felt that we should only provide the necessary requirements that are needed for these newer processor/motherboard combinations. Absolutely of utmost importance is amperage ratings - and especially on the +12v line. A suggested safe minimum of 24a on the +12v rail. There have seen some members that are satisfied with their 18 or 20amps on +12v....but as they add components to their systems, the requirement will likely change - and a bigger supply may be needed to power their system. While you don't need more than you will use, having a buffer that allows you to do some upgrades without having to change your PSU in the near future is always a good investment"

Endret av fflex
Lenke til kommentar

jeg tok ut dvdromen for å se hva som skjedde og da begynte det å nærme seg noe. Det kom en stor hvir progressjons bar nede på skjermen noe ala den som man kan se under oppstarten av windows 2000. Nå begynner den iallefall å boote..men under oppstarten så dukker det opp en blå skjerm med noe skrift jeg ikke rekker å tyde før maksina starter opp igjen. lurer på hva denne maskina har i mot meg egentlig... :(

hver gang den starter opp igjen nå så får jeg forespørsel om jeg ønsker å starte opp i safe mode etc.

Lenke til kommentar
nappa ut cdromen og floppyen også

uten noen særlig endring. Den starter opp XP men under den så er det noe som skjer så den starter opp på nytt. Kan det fortatt være PSUen ?

hmm, jeg hadde sånne problemer for noen dager siden.

pc`n restarta seg hele tida..

men da tok jeg bare og formaterte harddisken og nå går alt fint.. :p

tror det var virus eller no sånt. ;)

Lenke til kommentar

man kan vel si at det ble ragnarokk inne i maskina her når jeg koblet fra S-ata disken

nå finner den ingen av diskene. ..og vil ikke boote igjen. Vet ikke helt hva det betyr om det er bra eller dårlig. Begynner å få mer og mer tro på at denne maskina lever sitt eget liv som en pre menstruell kvinne fra helvete :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...