Gå til innhold

K500 Tele2 og Moobi operatørlås tull!


OleNOR

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått meg ny SE K500I med Tele2 pluss abb. porteringen skjedde i dag, men når jeg skulle ta den nye telefonen i bruk fikk jeg meldingen "Sett inn riktig sim" Ringte tele2 og fikk beskjed at telefonen var låst til feil operatør. Aner ikke hvilken, men servicemenyen viser nett 5 og undernett 5. I alle fall fikk jeg beskjed om å kontakte Moobi for å få dette ordnet.

 

Min frustrasjon nu er om dette innebærer at jeg må sende mobilen inn til dem for å få dette fikset? Er jo ekstremt frustrerende å måtte gå uten mob bare fordi de ikke klarer å låse mobilen til riktig operatør!!!

 

Får bare håpe at dette lar seg ordne over tlf slik at jeg slipper alt mer krøll. Er i beste fall bare den operatørkoden som må tastes inn for å låse mobilen opp!?!

 

I alle fall er dette utrolig talentløst, spesielt når jeg kjøper ny tlf fra nettbutikken til tele2 for så å være låst for tele2 kunder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slutt å sutre nå småunger. Nesten hver eneste tråd, ser jeg en som driver og ødelegger for andre. SKAM!

 

Unlock kan ikke åpne noen SE telefoner per dags dato. Kun Nokia(nesten alle modeller) og Siemens ST55 kan man unlocke(fjerne operatørlås) via Unlock for kr.29

Du MÅ bruke kabel hvis du vil unlocke SE telefoner...

Endret av ramma_2pac
Lenke til kommentar

Utgangspunktet mitt er at mobilen skal brukes med det abb. som jeg kjøpte den med, så eventelle unlock metoder er ikke aktuelt for min del.

 

Er mest irritert over at de klarer å låse den til feil leverandør, mest fordi det kan innebære at jeg må levere/sende telefonen tilbake med uvishet om når jeg får brukt den.

 

FÅr se i morgen hva de sier hos Moobi. Kommer til å kreve å få den koden slik at jeg slipper å sende den tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...