Gå til innhold

anbefaling av trådløst tastatur/mus?


Anbefalte innlegg

Er i gang med å flytte litt rundt på pcen, redusere støy osv.

 

I den anledning vil jeg gjerne ha noen anbefalninger på ett sett med trådløst tastatur/mus. Det skal brukes til litt word og for det meste spilling. Ja, jeg er klar over at det helt sikkert er en fordel med ikke-trådløse tastatur og mus men vil bare se om det er noe som kan erstatte det jeg har nå. Hvordan er batterilevetiden på disse tingene nå om dagen? Blir det bedre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har det samme tataturet som Kris (Microsoft wireless optical desktop elite ) og er extremt fornøyd! Det er veldig godt å skrive på, og det har en deilig lyd når du trykker ned tastene :!: .

Jeg spiller ganske mye og vil si at dette er så tett oppmot tråd du kan få. Har aldri merket etterslep.

 

Har brukt tastaturet flere timer hver dag i 3 måneder med batteriene som fulgte med og bare 1/4 av batteriene er brukt opp :!:

 

Det sto at rekkevidden var på 2 meter, yeah right! Kom opp i 12 meter :!: , 2 meter til og jeg kunne sitti på dass og bruke pcen samtidig :hrm:

 

Musa er den beste jeg har hatt (hadde mx510 før) jeg merker ikke forskjell på respons tida mellom disse to og den ligger godt i hånda

 

Ulempen er at tastaturet er gasnke stort og har kanskje litt for mange snarvei knapper, men media knappene er fine å ha og fungerer glimrende

 

Dette er et godt kjøp !! :whistle:

Endret av PoWit
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

har nå kjøpt dette microsoft elite tastaturet og jeg har noen enkle spørsmål til dere som også har dette.

 

1. Er musa alltid på? Ser ingen knapp for å skru den av og når maskinen er av og jeg ser under lyser fortsatt lyset. Er dette normalt?

 

2. Er det mulig å konfe den media shortcut knappen til å styre andre programmer enn widows media player???? Det er jo latterlig dårlig om det ikke går for det virket fint med et logitech tastatur jeg hadde før til 250,- Vil gjerne styre winamp med de knappene.

Lenke til kommentar
har nå kjøpt dette microsoft elite tastaturet og jeg har noen enkle spørsmål til dere som også har dette.

 

1. Er musa alltid på? Ser ingen knapp for å skru den av og når maskinen er av og jeg ser under lyser fortsatt lyset. Er dette normalt?

 

2. Er det mulig å konfe den media shortcut knappen til å styre andre programmer enn widows media player???? Det er jo latterlig dårlig om det ikke går for det virket fint med et logitech tastatur jeg hadde før til 250,- Vil gjerne styre winamp med de knappene.

Ja, musa er altid på, men den er i en slags dvalemodus som gjør at den bruker mindre strøm enn ellers. Hadde vært veldig greit om det gikk an å skru den av, særlig hvis man skal ha den med rundt om kring og at den bruker unødvendig strøm av batteriet. Jeg pleier da bare å ta ut batteriene.

 

Og ja, som du sikkert har funnet ut, så kan du konfigurere alle ekstra-tastene til å starte en hvilken som helst fil eller webside, og et utvalg av kommandoer. Men angående Play/Stop osv. i Winamp, har du prøvd å sette Winamp til standard "Medieavspillingsprogram" i "Angi programtilgang og standardprogrammer"?

 

Og hvis du skulle lure så har jeg ikke dette problemet sjøl siden jeg bruker MP10 til all media.

Lenke til kommentar
Hvis du har Winamp oppe, fungerer ikke play/pause, next osv knappene.

Men, om du minimerer Winamp til oppgavelinjen, fungerer de :ermm:

Minimerer du den helt ned til ikon ved klokken, fungerer de ikke igjen. Teit.

jøss ja da fungerte det. Merkelig, det burde dem vel slippe en patch for

Lenke til kommentar

Hvis ikke penger er noen hindring vil jeg anbefale Logitech DiNovo!

Jeg har det selv og det er helt genialt, jeg har kommet opp i 20 meter rekkevidde, ja 20 meter! Det er syltynt, bruker bluetooth og du får med en hub som du kan kople inntil 7 enheter til via bluetooth. Musen som følger med er MX900.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...