ashman Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 hei, jeg har et lite problem med hjemmenetverket mitt. Jeg har UPC chello bredbånd som jeg har festet til maskinen min med en USB kabel. Jeg har festet nettverkskabelen til Hub en som jeg har, og den andre maskinen er også festet til hub en.. det som nå er problemet er at den plutselig sluttet å fungere, har aldri hatt det problemet før. Tror det var en ny windows oppdatering den samme dagen som den sluttet å funke, noen som har et forslag?
PC^2020 Skrevet 21. desember 2004 Skrevet 21. desember 2004 Hmm, problemet gjelder "USB" pcen? Jeg har ikke noe så voldsomt god erfaring med detta USB opplegget, men shitt au. Jeg måtte slette device'en fra enehetsbehandling, og legge den inn på nytt, da fungerte det. Dersom du går å høyreklikker på min datamaskiner->behandle->enhetsbehandling->nettverkskort, og så finner du den usb kortet det. Bare slett det. Etter det så rebooter du pcen, og da reinstallerer du driverne.
©-Man Skrevet 21. desember 2004 Skrevet 21. desember 2004 Oppdatering samme dag ja.. hmmm. Du har ikke fått innstallert sp2 og windows firewall da. Hvis du har det kan du prøve å slå den av. for å se om pc'en kommer på nett igjen.
ashman Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Skrevet 21. desember 2004 (endret) nei, altså, tror ikke det gjelder USB enheten, for det er modemet som er festet til USB porten.. Ethernet kablen er koblet til hub en.. det som er problemet er at nettet ikke fungerer på den andre maskinen min, prøver å lage ny nettverkstilkobling, men får feil hele tida.. veldig rart, fordi jeg pleier som regel å finne en løsning på slike problemer, men klarer det ikek denne gangen.. irriterende.. har hatt SP2 på maskinen ganske lenge nå, så det er heller ikke problemet, firewallen som jeg bruker er NIS 2004.. Endret 21. desember 2004 av ashman
RobinHood Skrevet 21. desember 2004 Skrevet 21. desember 2004 På formuleringen din kan det virke som om du tar ut to signal fra modemet - både USB og nettverks kabel. Dette fungerer heller dårlig etter hva jeg mener å ha sett. Hvis dette er tilfelle slutt med usben og bruk nettverkskabelen til huben (les ruter) denne splitter igjen opp signalet til alle dine pcer. Hvis du abonnerer på et flerbruker abb. skal du kunne bruke hub/svitsj uten problem. Hvis ikke bør du ha en ruter Koble modem til uplink/krysset port med vanlig nettv. kabel bruk de resterende porter til pcer og deres nettverkskort. med andre ord bare vanlige nettverkskabler
ashman Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Skrevet 22. desember 2004 (endret) hør på meg nå.. jeg har et modem som er festet til denne datamaskinen med USB kabel. for å få festet de andre datamaskinene opp mot internett, så må jeg feste denne datamaskinen opp mot nettverket. dette gjør jeg altså med en Ethernet kabel (fra datamaskin til hub). det går altså ikke to kabler (USB, Ethernet) fra modemet til denne maskinen. ja, men da må jeg kjøpe et nytt nettverkskort for å få festet modemet opp mot PC en, ellers må jeg kjøpe en ruter så jeg får splittet signalet til alle maskinene, men det vil jeg ikke.. vil ha det som det var.. det er ingen problemer med nettverkskablene eller USB kabelen, for hvis det hadde vært problemer med USB så hadde jeg ikke kunnet sitte på nettet nå.. altså, de andre maskinen er koblet til internett gjennom denne maskinen. jeg prøver å installere hjemmenetverk eller et lite kontornetverk (windows XP). (når jeg starter opp veivisern, så er det haket av på "denne datamaskinen er koblet til nettet gjennom en annen datamaskin, eller en gateway" men det er den ikke, så jeg velger at det er denne maskinen som kobles direkte mot internet, mens de andre maskinene kobler seg gjennom denne maskinens internetttilkobling. når jeg trykker fullfør får jeg opp en feil, det står ikke hva feilen er, så jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.. det står at jeg må konfigurere nettverkstilkoblingen manuelt. har aldri hatt et sånt problem før.. Endret 22. desember 2004 av ashman
ashman Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Skrevet 23. desember 2004 (endret) ingen som kan hjelpe meg?? trenger virkelig hjelp..! se på bildene som ligger i vedlegget.. noen som kan gi meg no tips? Endret 23. desember 2004 av ashman
ashman Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Skrevet 23. desember 2004 hallooo? er d ingen som har noe forslag? er helt stuck og jeg trenger virkelig hjelp! anyone??
TanglewoodD Skrevet 23. desember 2004 Skrevet 23. desember 2004 hallooo? er d ingen som har noe forslag? er helt stuck og jeg trenger virkelig hjelp! anyone?? Hvor lenge er det du har hatt bredbåndet ? Hvor lenge er det du har hatt problemte ? Hvor lang er garantien? Hvis alt er ok, og du har garanti, så ring kundeservice! Hvis dem ikke mekker det, så får du en ny en. Mvh Stian_A God Jul forresten
ashman Skrevet 24. desember 2004 Forfatter Skrevet 24. desember 2004 neh, klarte å fikse det.. etter windows oppdateringen så hadde windows firewall kollidert med Northon Internet Security. prøvde å skru på W.Firewall, men funka ik.. måtte slette hele NIS også skru på firewallen for å få ting til å starte..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå