Gå til innhold

Forumets uoffisielle trommetråd


cwerner

Anbefalte innlegg

Bare hyggelig å kunne hjelpe :thumbup:

 

I cymbaler er det ulike serier, som strekker seg fra de billigste nybegynnerseriene til de proffe og ofte håndlagde seriene som er relativt dyre... Zildjian, Sabian og Paiste er de tre største og mest kjente cymbalmerkene, er ingen av de som er beviselig "bedre" enn de andre, må helst finne ut hvilke man selv foretrekker lyden av/pris. Om du vil handle på steder som ebay, kan du helt klart finne proff cymbaler til en billig penge... Kan lønne seg å sjekke ut hjemmesiden til de forskjellige cymbalene, og sette seg litt inn i hvilke serier som finnes/lydkarakteristikk, i tillegg til å teste de litt ut i en lokal butikk, om mulig... :)

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Zildjian ZBT er vel et godt alternativ som nybegyner cymbaler, eller Zildjian ZXT som er noe dyrere.

 

Eller så kan det jo kanskje lønne seg å kjøpe noen litt dyrere cymbaler som du kan ha en stund. Anbefaler i såfall Zildjian A customs.

 

Sabian og Paiste har også bra cymbaler, men jeg har ikke nevnt noen av de fordi jeg ikke har prøvd de og vet ikke hvilkne som er gode eller ikke.

 

En ting til, trommeskinnene som følger med er som oftest veldig dårlige, og vil bli ødelagt relavtivt fort, i tilleg til at de har veldig dårlig lyd..så det lønner seg å kjøpe nye.

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt trommesett nå, gleder meg noe fælt til det kommer! "Måtte" bestille elektrisk, da dette var den eneste løsningen som gjorde at jeg faktisk fikk ha et trommesett. Men fy flate å jeg gleder meg!

 

Edit: leif

Endret av kiMMey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...