Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk med MAC og PC


Anbefalte innlegg

Jeg skal sette opp et trådløst nettverk hjemme med tre PC'er og en MAC. En av PC'ene skal kobles til på ledning, mens de andre skal kobles til trådløst. Er det noen type trådløst nettverk som støtter både PC og MAC?

En venn av meg som har MAC sa at det var noe som het Airport som kanskje kunne brukes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men da må jeg vel ha et spesielt trådløst kort til MAC'en for å få den til å gå på et "vanlig" PC nettverk?

NEI!

 

Mac og pc hardware er stort sett det samme. (Hovedkort, cpu, tastatur, mus og eplet skiller.) Har tatt masse hardware fra mac'r og putta i pc'r og omvendt.

 

Ibook G4 funker hvertfall fint mot både d-link og 3com routere. Både trådløst og med kabel.

Lenke til kommentar

Emacs og bærbare macer tror jeg som oftest har innebygget trådløst nettverkskort. Skriver fra en g3 ibook nå, som mottar internett trådløst via en dlink 624. Nå vet ikke jeg om det gjelder de maskinene (er det powermac mon tro?) fra apple som ikkehar skjerm innebygget i maskin eller omvendt. De som har pci-pkasser og ligner mye i formen på vanlige pckabinett. Vet ikke om de har trådløst nettverkskort innebygget. Gvis det er en slik en du har..

Lenke til kommentar

Jeg har en eldre Toshiba Portégé laptop med Win98SE og en Apple iBook G3 (600 MHz m/OS X 10.3 (Panther)). Jeg bruker et 3Com PCMCIA-kort i Toshibaen, en D-Link USB-adapter ( http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=23584 ) til iBook'en sammen med D-Link DI-624 router ( http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=30987 ) . Det fungerer helt utmerket :)

 

Det er etter det jeg har erfart ikke så mange tråløse løsninger som fungerer med Mac (Correct me if I'm wrong...). Jeg fant ivertfall kun denne USB-adapteren fra D-Link.

 

Edit: utenom D-Link har du jo selvsagt Apples sine egne løsninger.

Endret av zacka
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...