crownjewel Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 Lurte på om det gikk ann å opprette profiler for tcpìp instillinger i win xp så maskinen lett kan svitsjes mellom jobb og hjemme. Har prøvd å opprette en lokal tilkopling til, men den dukker ikke opp etter kofigurasjon, sikkert fordi jeg bare har ett nettverkskort. noen gode løsninger på dette? mvh crownjewel
joachimsandvik Skrevet 20. desember 2004 Skrevet 20. desember 2004 Kjør DHCP på begge plassene. Da er problemet løst.
crownjewel Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Skrevet 20. desember 2004 dhcp er uaktuelt. alle maskinene på jobben har faste adresser da vi har hatt problemer med at maskiner/printere plutselig har fått samme adresser. vi kjører både os 9.2 osx og winxp pluss nettverksprintere.
xcomiii Skrevet 21. desember 2004 Skrevet 21. desember 2004 (endret) Du kan jo legge til flere IP adr, subnett mask og dns osv på et nettverkskort i XP. Bare pass på at den ip adr som ikke er i bruk, skaper krøll på det nettet du er. Edit: Ville jo tro at problemet med at flere enheter får samme ip adr blir betydelig større uten bruk av dhcp.... Endret 21. desember 2004 av xcomiii
crownjewel Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Skrevet 21. desember 2004 Utrolig, jeg fant ikke disse instillingene da jeg leita i går. Utrykket "blind av å lete" faller til sin rett her. Når det gjelder dhcp så hender det at routern deler ut ip adresser dobbelt, gjerne til nettverksprinterne, hva dette skyldes er jeg usikker på, men det er hvertfall et bra system her på ipadresser så dhcp ikke er nødvendig.
agvg Skrevet 21. desember 2004 Skrevet 21. desember 2004 Utrolig, jeg fant ikke disse instillingene da jeg leita i går. Utrykket "blind av å lete" faller til sin rett her. Ellers så er dette programmet greit: http://www.netswitcher.com/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå