Gå til innhold

windows starter ikke?


hEwwEn

Anbefalte innlegg

jeg har nettop kjøpt nytt hovedkort og cpu.. det er et EPoX EP-9NDA3+ mb og en AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz.. Etter å ha installert alt ser det greit ut helt til windows skal starte.. jeg får beskjed om å kjøre win vanlig eller i sikkerhets modus men uansett hva jeg trykker starter alt bare opp igjen.. så prøvde jeg å starte opp med xp cden i for å formatere og installere xp på nytt, men ingenting nytt skjedde..

 

spørsmålet er da:

 

1. må jeg installere xp på nytt når jeg bytter hovedkort? hvis ikke, hva kan feilen være?

 

2. hvis jeg må formatere en hd uten å installere noen os, hva er lettest å gjøre?

 

mvh Håvard ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bytter du hovedkort uten og legge inn os på nytt...? for da ber du om ustabil og ikke samarbeidsvillig pc.¨

 

edit: en os-installasjon justerer seg etter hvilket oppsett du har, og hvis du plutselig forandrer på oppsettet, så BØR du også legge inn os på nytt. just so you know. ;)

Endret av knert
Lenke til kommentar

problemet var at når jeg satt in xp cden skjedde det ikke noe.. jeg fikk bare en beskjed om at det var noe feil med xp.. da tenkte jeg at jeg kunne formatere hd'en når det gamle hovedkortet sto i for så å bytte hovedkort og prøve å installere xp igjen.. hvis dere skjønner :p

 

 

men jeg tror ikke cd-romen var first boot device da.. får prøve det først ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...