Gå til innhold

hvilke skip synes du er best i SM:pirates?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker å kjøre Frigate of War eller noe lignende, fikk den av en eller annen pirat med alle oppgraderinger. Den har en fin balanse mellom fart, manøvreringskapasitet og mannskap/kanoner som gjør at den passer for meg. Den kan nok slite litt i kamper mot sloops of war med tanke på at den muligens blir kjørt ifra, men da er det bare å fyre av en salve, så senker man nesten motstanderen på første skudd. :)

Lenke til kommentar
Problemet med de mindre skipene, er at man jo senkes av en og en halv skuddsalve fra f.eks. en treasure galleon, som jo ofte er skip man ønsker å ta fordi de har såpass mye penger.

Hmm, underlig...

Nå spiller jeg bare foreløpig på Adventurer, men har sjeldent problemer med at fienden får inn mange skudd på meg.

Seiler raskt unna deres skudd mens jeg plasserer ett par chain-shots i dem, før jeg seiler inn mot baugen/akterstavnen og pepprer dem med grape.

 

Men det er vel kanskje også en forutsetning at man har kobber og bomullsseil for å unngå fiendens salver...

Lenke til kommentar

Spiller Rouge eller hva det heter jeg. Treasure galleons finner man som oftest i områder med dårlig vind etter det jeg har erfart, da gjerne helt sør ved curacao og rundt der. Så lenge man sørger for å plassere seg med vinden bakfra før man angriper, går det oftest fint å bare segle rett i fienden før han får lagt an bredsiden, men det er ikke alltid man har muligheten til det..

Lenke til kommentar

Selv synes jeg "Brig of War" skipene er fine!

Bra manøvrering og greit med kanoner, tåler også noen treffer!

 

Jeg hadde et "Ship of the line" men det solgte jeg etter at de sank skipene jeg skulle myke opp. Kan bli litt mye med 48 kanoner. Jeg vil påstå at hvis jeg spilte mot meg selv og hadde en Brig of War og ett Ship of the line(SOTL), så ville Brig of War'en vunnet over SOTL'en...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...