Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router/Modem firewall problemer


Anbefalte innlegg

Jeg har et speedtouch 510i modem og en linksys wrt54g ruter. Både modemet og ruteren har innebygd firewall.

 

Problemet er at når begge er koblet til så får jeg ikke til å slå av begge firewallene, men når bare modemet står på så funker det fint når jeg bruker Napt default server optionen (alle portene blir åpnet, samme som dmz?).

og setter ip'en til data'en min der.

 

Jeg lurer på om denne burde funke hvis jeg setter ip'en til ruteren min der og setter dmz'en til data'en min. For det gjør den ikke. Heller ikke hvis jeg setter default server ip'en til dataen min og samme med dmz'en til ruteren.

 

Har prøvd ei stund å få det til å funke, slik at jeg ikke trenger å koble til modemet for at jeg skal kunne bruke forskjellige program.

 

Jeg har veldig lite peiling på nettverk som dere kanskje har skjønt, hjelp er velkommen :)

Endret av Skjelett
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjorde det som stod I oppskriften din, men dette gjorde bare at nettet datt ned og at jeg ikke kunne koble til ruteren eller modemet.

 

Klarte å koble til modemet igjen når jeg satt opp statisk ip, men klarte ikke å stille tilbake instillingene, så jeg måtte kjøre installasjons cd'en til telenor fordi jeg ikke hadde backup :(

 

Det er helt sikkert noe gærnt med instillingene mine som gjorde at det ikke funka, men hva kan det være? :dontgetit:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...