Gå til innhold

Hjelp med død PC


Anbefalte innlegg

Hei

 

(Beklager hvis dette er en gjenganger her, men jeg kom ikke på noen søkeord som ga resultat.)

 

Min far har en PC som nå er helt død. En fyr hadde sett på den, og mente hovedkortet var gått, men jeg tenkte jeg også skulle se på den.

 

Når man slår den på, skjer det ingenting, bare en veldig svak piping fra PSU (hørbar 2 cm fra). Er det da denne som er ødelagt? Eller starter ikke viften der hvis resten er gåent?

 

mvh. Anders Båtstrand

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

(Beklager hvis dette er en gjenganger her, men jeg kom ikke på noen søkeord som ga resultat.)

 

Min far har en PC som nå er helt død. En fyr hadde sett på den, og mente hovedkortet var gått, men jeg tenkte jeg også skulle se på den.

 

Når man slår den på, skjer det ingenting, bare en veldig svak piping fra PSU (hørbar 2 cm fra). Er det da denne som er ødelagt? Eller starter ikke viften der hvis resten er gåent?

 

mvh. Anders Båtstrand

Det er nok strømforsyninga som er defekt.Vifta på den skal normalt starte uansett.

Lenke til kommentar
Takk for svar!

 

Min er dessverre  8 timers togtur unna, men ellers var det en god ide. Er det noen annen måte å finne det ut på?

Du kan ringe ham, og guide ham gjennom det å plugge ut ATX-kontakter og alt slikt fra maskinen, før du forteller ham hvordan han skal jumpstarte PSU'en sin.

 

Guide for det finner du HER

Takk for bra link! Den ville ikke starte. Da prøver jeg å bytte PSU. Tusen takk for hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...