Gå til innhold

Win GUI til borland 6 enterprice?


Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jeg skal begynne litt mer med win programmering og lurte på Hvilket GUI jeg kan velge.

kan litt MFC men hvordan får jeg det inn i borland?

spørsmål MFC:

er MFC lett og bra?

er MFC bra GUI for spill?

finne det noen bøker for kun MFC?

burde jeg velge et annet GUI?

spørsmål:

hvilket?

kan jeg programmere spill der?

er det lett og bra?

finnes det noen bøker for det?

 

Pleasse Help My

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i Borland C++ Builder heter det OWL, og er noe annet.

 

MFC er helt greit, kan være litt rart til tider, men er relativt lett å jobbe med.

I Spill ville jeg stort sett laget et eget GUI, fordi du får det akkurat sånn du vil ha det (dessuten kan det bli enklere å jobbe med, siden du slipper message handlers og sånn)

Visual C++ 6 Bible omhandler for det meste MFC

Men som sagt, bruker du Borland C++ Builder kan du ikke bruke MFC.

 

Det finnes en rekke andre GUI (det heter vel GUI API, siden du bruker Windows GUI), QT f.eks, men QT koster penger for Windows, men er gratis for Linux (hvis du ikke har tenkt til å tjene penger på det)

 

Det finnes flere, men jeg husker ikke navna akkurat nå.

Skrevet

kan du gi meg en link til SDL og en link til hvordan jeg skal sette et inn i borland?

 

((ja jeg bruker borland))

((brukete VC++.net før)hetter vel MS Visual Studio .NET 2003)

Skrevet (endret)

Runtime-delen inneholder sansynligvis ikke dokumentasjon og ikke header-filer. Poenger er her distribusjon sammens med et ferdig produkt.

 

Development-delen inneholder sansynligvis dokumentasjon og header-filer, og biblioteket er sansynligvis kompilert med debuggingssymboler også.

Endret av søppel
Skrevet

SDL vs QT vs OWL

jeg skal bruke det til litt game programmering og litt annen

hvilket er lettest?

hvilket er best (ytelse)?

hvilket er lengst unna muren?

hvilke guider finnes det for det GUI/APIet?

hvilket er best til spill programmering(overall)?

hvilket er best til annen programmering (overall)?

Skrevet (endret)
Hva med å finne ut av ting selv?

x2

 

 

2D-spill: SDL

3D-spill: OpenGL

GUI (som i vinduer og sånn..): GTK[+|mm] el. wxWidgets. Siden du lider i Windowsverden må du betale om du skal bruke Qt. Til pass for dere :cool:

 

 

Hvorfor? Finn ut selv :)

 

Edit: SDL, GTK og wxWidgets er forøvrig frie biblioteker. OpenGL vet jeg ikke med. Samtlige er plattformuavhengige.

Endret av Myubi
Skrevet
fikk QT oss en venn

Det heter: "En venn av meg betalte for en Qt-lisens til meg." For det var det du mente, ikkesant? :hrm:

 

 

Forøvrig bør du høre på zireners råd.

  • 2 uker senere...
Skrevet
fikk QT oss en venn

Det heter: "En venn av meg betalte for en Qt-lisens til meg." For det var det du mente, ikkesant? :hrm:

 

 

Forøvrig bør du høre på zireners råd.

QT = fritt og gratis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...