Gå til innhold

Behovsprøving av telenorabonnement?


Anbefalte innlegg

Kjøpte forrige helg en mobiltelefon, med nytt abonnement/bindingstid hos Telenor Mobil.

 

I brev jeg nettopp mottok fra Telenor Mobil, opplyser de at man har behandlet søknaden om mobilnr 9xx xx xxx, men at:

 

"Vi tillater ikke registrering av mange abonnement i løpet av kort tid uten behovsprøving. Vi ber deg sende en skriftlig tilbakemelding med nærmere begrunnelse for nytt abonnement."

 

Jeg har ikke noen annen begrunnelse enn at jeg har kjøpt en sponset mobil, med nytt abonnement, og har ved kjøp underskrevet og akseptert de forutsetninger som der inngår.

 

Stiller jeg meg helt uforstående til brevet, av flere grunner. Har derfor stilt Telenor Mobil følgende spørsmål:

 

1) Hva forstås med

- "behovsprøving"

- "mange abonnement"

- "kort tid"

 

2) Hva vil evt. skje om:

- tilbakemelding ikke har skjedd innen 6 uker, som det blir opplyst om i brevet?

- begunnelsen ikke tas til følge?

 

Noen andre som har mottatt lignende brev, eller vært ute for det samme? Jeg har fra før 3 abb. hos Telenor, men så lenge jeg betaler regningene, har vel ikke det noe å si?

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Joda, men det er nok av sløve forhandlere rundt omkring som godtar hva det måtte være av leg. på samme måte som det finnes sløve dørvakter på byen ;) Uansett var det bare ett forslag til årsak.

Freesbee:

Jeg setter pris på alle forslag :) , og det med sikring mot at noen oppretter abonnement i andres navn, kan jo være en mulighet for at Telenor her er restriktive. Om jeg har levert aldri så mye legitimasjon, kan det jo være en ørliten mulighet for at noen oppretter abb. i mitt navn, dersom betjeningens kontrollrutiner ikke fungerer.

 

Men poenget har var stikkordene "begrunnelse" og "behovsprøving". Dermed er det nok ikke legitimasjon eller kredittverdighet det går på.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Jeg har vært inne på tanken, ja!

 

Jeg mener, dersom jeg ikke gidder å sende inn noen søknad eller noe, vil Telenor ikke opprette abonnementet, og jeg sitter der med telefonen. Det kan jo være så enkelt som det. Men får de hva de svarer på min henvendelse. Jeg har jo (dessverre ?) svart på brevet fra Telenor. Men dersom min begrunnelse ikke er god nok for dem, gir jeg søren i hele greia, og gidder ikke å svare dem på noe mer i denne saken.

 

Det er riktig at forhandleren sendte med meg telefonen uten kredittsjekk, fordi systemet var nede. Jeg bare viste legitimasjon, skrev under papirene mht abonnement og binding, betalte og gikk. Jeg er kredittverdig, men det er jo ikke det saken gjelder, ellers hadde nok ordlyden i brevet vært annerledes.

Lenke til kommentar
Det kan være de mener en utvidet kredittsjekk i ditt tilfelle. Jeg vet at det gjøres hos operatører når du når en viss grense abonnement.

OK, det kan så være, men de må jo klare å fortelle meg konkret hva det hele går ut på. Ordlyden i brevet jeg har fått er ikke mye å bli klok på. Men greit, jeg får se hva de svarer. Det blir jo spennende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...