Gunder1 Skrevet 18. desember 2004 Skrevet 18. desember 2004 Er det noen side hvor en får opp spillutgivelser samt info om aldersgrense på spillene? På de fleste omtaler står det ingenting om aldersgrensen?
gobyfly Skrevet 18. desember 2004 Skrevet 18. desember 2004 Det finnes ikke aldersgrense på spill. Kansje dette er grunnen til det... ?
Nazrac Skrevet 18. desember 2004 Skrevet 18. desember 2004 Det finnes ikke aldersgrense på spill. Kansje dette er grunnen til det... ? Det er bare delvis riktig. Det er veiledende aldersgrenser på spill der det trengs (f.eks er Doom3 18 år). Det som imidlertid er riktig er at disse aldersgrensene ikke er bindende for forhandler enda i Norge. Dvs. at ingen kan bli straffet for å selge Doom3 til en 10-åring..
Mr.Garibaldi Skrevet 18. desember 2004 Skrevet 18. desember 2004 Her er en side som tar for seg aldersgrenser for spill, og annen merking... Du kan søke etter hvilken rating forskjellige spill har fått, og utfyllende beskrivelser om hva de forskjellige merkene bak på spillene betyr... (Fant dette bakerst i Pirates! manualen ved siden av der tech-support infoen står)
Q&A Skrevet 18. desember 2004 Skrevet 18. desember 2004 Her er en annen som Activision sender deg til. http://www.esrb.org/ Legg merke til at aldersgrensene varierer fra land til land.
Rafael Skrevet 18. desember 2004 Skrevet 18. desember 2004 Det er PEGI som har ansvar i Europa så langt jeg vet, og ESRB i Nord-Amerika? :S
Gunder1 Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Skrevet 18. desember 2004 Takker folkens, jeg har fått tak i det jeg trengte
Q&A Skrevet 18. desember 2004 Skrevet 18. desember 2004 Det er PEGI som har ansvar i Europa så langt jeg vet, og ESRB i Nord-Amerika? :S Ja, det kan være noe slikt. Trodde først det var overlappende organisasjoner, og at ESRB også gjaldt England, men det virker jo mest logisk slik du sier.
ttt Skrevet 18. desember 2004 Skrevet 18. desember 2004 i omtalene på gamer.no kan du finne ut aldersgrensa på spelet, trykk på bilet av coveret til spelet, så kan du sjå kva aldersgrense det har fått.
Bluebeans Skrevet 18. desember 2004 Skrevet 18. desember 2004 Er mange butikker som ikke selger spill med 18-årsgrense til 14-15 åringer. Så det er jo på en måte aldersgrenser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå