Gå til innhold

Formatering av diskett.


Anonym234

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har endel disketter med ting på, og når jeg skal åpne de får jeg en beskjed om at jeg må formatere disketten før jeg kan åpne den.

Vet jo at disketter ikke er til å stole på, men er det noe jeg kan gjøre for å redde innholdet på diskettene? Et program som kan åpne de uansett?

 

Kan det være diskettstasjonen min som er gåen? (Har ikke testet diskettene i andre maskiner)

 

De er 4-5 år gamle, det er ikke noe jeg bruker nå, liksom ;)Men skulle gjerne hatt innholdet på de.

 

 

:ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm... Gjelder det alle diskettene? ingen unntak?

 

Kan være at diskene har tatt kvelden, virker som PC tror at det er uformaterte disker, Nå vet jeg ikke hvordan det er å bruke programmer som GetDataBack og lignende på floppy men kan kansje være verdt å prøve......

 

Men hvis det gjelder ALLE så er det nok floppystasjon som sliter, du får prøve de i en annen stasjon.

Endret av Blacksheep
Lenke til kommentar

Disketter er ikke til å skjønne seg på, etter min erfaring så kan noen disketter fungere på noen pc-er, og ikke andre, så motsatt.

Jeg tviler på at det er diskettsjasjonen din det er noe galt med, heller gamle/billige/dårlige disketter.. Jeg anbefaller deg å prøve på noen andre pc-er. Har også opplevd at noen disketter ikke vil åpnes fra 2k/XP, men når jeg prøver å åpne de i win98 så fungerer de.

Det som er litt rart er at du kan f.eks. lage en bootdisk, så bruker du den et par ganger, så plutselig så fungerer den ikke lenger!

 

Rart disketter fortsatt finnes, burde ha vært erstattet for leeenge siden!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...