Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skjule ip-adresse i bitturrent


Anbefalte innlegg

Jeg hører veldig mye snakk om at det er ulovlig med bitturrent og at det er mulig å spore opp ip-adressen din, jeg har også hørt at det er mulig å skjule ip-adressen ovenfor andre med noen programmer, men jeg klarer ikke å finne et emne som sier noe om hvilket program som fungerer bra, og hadde vert fint om noen kunne gi meg noen råd om et bra turrent program

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler på at du for skult IP-adressen adressen din. For jeg er nesten helt sikker på at bittorrent er avhengig av å se ip-adressen din når den sender pakkene til deg. Hvis du får skjult den så er det sikkert 10 andre måter å finne ut hvem du er på.

 

Beklager for det rotete svaret, men jeg er sliten etter kun 4 timer søvn på to netter

Lenke til kommentar

Det er umulig å skjule sin ip, på samme måte som det er umulig å få postpakke uten å oppgi hvilken adresse pakken skal sendes til, den eneste muligheten er å bruke anonyme proxyer, men de støtter som regel bare surfing

 

 

Det eneste som kan hjelpe er hvis du har et program som utfra ip'en kan avgjøre om pakkene går til et selskap hvis anmelder fildelere.

Endret av XtraPlay
Lenke til kommentar
Installer Protowall! Denne hinderer "uønskede" å få kontakt med din PC.

 

Last den ned HER. Sammen med Blocklist Manager (som du kjører innimellom), skal du være beskyttet mot de fleste.

Blocklist Manager er vel bare hvis du skal legge til egne ip-adresser, eller er det jeg som tar helt galt? Holder det ikke med bare Protowall?

Lenke til kommentar
Installer Protowall! Denne hinderer "uønskede" å få kontakt med din PC.

 

Last den ned HER. Sammen med Blocklist Manager (som du kjører innimellom), skal du være beskyttet mot de fleste.

Blocklist Manager er vel bare hvis du skal legge til egne ip-adresser, eller er det jeg som tar helt galt? Holder det ikke med bare Protowall?

Det er vel nødvendig med blocklist-manager når man skal oppdatere blokkeringslistene, da det stadig blir oppdaget nye slike p2p-tystere som blir lagt til de større listene.

Lenke til kommentar

Jeg vet om flere på Uninett (det landsdekkende høyskole-/universitetsnettet) som har fått sperret linjen sin bare pga ett slikt brev. Dette gjelder forskjellige skoler, alt fra uio til hisf. Uninett har bestemt seg for en hard linje i mot slikt, det kan man også se på den relativt nylig innførte 10gigabyte-begrensningen ved ntnu. Andre ISP-er bryr seg sånn ca 0 om slike trusselbrev, da det i deres tilfelle er et åpent marked der man bare kan skifte tilbyder om tilbyderen sperrer linjen; og det ønsker ingen av partene. :)

Lenke til kommentar

Det du kan gjøre er å få skaffa deg en VPN konto på en server ett sted. da vil all trafikk du gjør gå via den serveren.

En fin buffer zone :)

 

Ellers viss Bittorrent støtter Socks4/4a/5 så kan du bruke programmet Hopster www.hopster.com jeg bruker det selv for å unngå firewall her :) du vil få en ip i usa mener jeg og er ganske anonym

btw den koster penger og du betaler for hvor mye bw du skal ha støtter vel opp til 200kb/sec

Endret av chrda
Lenke til kommentar

Til f.eks. Azureus (bittorrent-klient) finnes det plugins som automatisk laster ned lister over "farlige" ipadresser, og legger disse til en blokkeringsliste. Da slipper man å knytte til kjente, skumle ip'er. :p

 

EDIT: Plugin'en er kanskje litt ivrig. Den har visst bare inatt blokkert 102 000 ip'er.

Endret av AndyG
Lenke til kommentar
Er det flere enn meg som synes Protowall overdriver sterkt med å blokke ip-adresser? Etter å ha oppdatert med Blocklist Manager så blokker den ip-adresser selv når jeg ikke er koblet til internett. På få minutter blokket den 40 ip-adresser, og det var før jeg koblet til internett.

"better safe than sorry......"

Lenke til kommentar
Ellers viss Bittorrent støtter Socks4/4a/5 så kan du bruke programmet Hopster www.hopster.com jeg bruker det selv for å unngå firewall her :) du vil få en ip i usa mener jeg og er ganske anonym

Vet du hvordan bandbredden er på upload?. Dvs Hvis man kjøper 200 kb/s linja får man da 200 ned og 200 opp, eller garanterer de kun for DL-bandbredde? Dette er jo viktig for bittorrentbrukere hvor UL er avgjørende for DL.

 

Bruker selv PeerGuardian da internetforbindelsen ble utrolig ustabil etter Protowall-installasjon. Det kjipe med Peerguardian er jo at CPU-load ligger jamt på 50%

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...