Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med trådløs router.


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettopp mottat min nye 3COM OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL router. Jeg har stresset en stund med få den til å virke men får d ikke til! Når jeg kun bruker modemet jeg mottok fra telenor fungerer alt helt fint, men når jeg kobler den trådløse routeren inn i systemet greier jeg ikke å koble opp. Det kommer et vindu hvor d står "conneting through WAN-miniport (PPPOE)". Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal ikke koble til noe på selve pc'en.

Gå til http://192.168.1.1

 

Passordet er "admin".

 

Der inne så stiller du inn på PPPoE og slikt. Så lagrer du brukernavnet og passordet der. Så skal den være koblet til hele tiden så du får automatisk internett på pc'en uten tilkobling på den.

 

EDIT: Lurer du på hva annet du må gjøre så står det som sagt i manualen.

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar

Først sier du at jeg ikke skal lage noen tilkobling og at d skjer automatisk (noe det ikke gjorde) også sier du at "på den tilkoblingen må du ha med brukernavnet ditt som email......" Jeg blir litt forvirret og irretert etterhvert, tror du d kan være en ide å ringe telenor selvom de egentlig ikke har noe med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
Først sier du at jeg ikke skal lage noen tilkobling og at d skjer automatisk (noe det ikke gjorde) også sier du at "på den tilkoblingen må du ha med brukernavnet ditt som email......" Jeg blir litt forvirret og irretert etterhvert, tror du d kan være en ide å ringe telenor selvom de egentlig ikke har noe med saken å gjøre?

JA LES DA!!! "Den tilkoblingen" er inne på routern! Du har tydeligvis ikke lest manualen for jeg har akkuratt samme router og jeg fikk det til på første forsøk ved å følge den manualen skritt for skritt!

Lenke til kommentar

Jeg har nok vært litt på bærtur ja... :blush: .....trodde jeg skulle koble opp med den gamle ADSL oppkoblingen. Ihvertfall, nå har jeg fulgt manualen til punkt og prikke og har støtt på et nytt problem; Den lokale tilkoblingen sier at den har begrenset eller ingen forbindelse og greier ikke å fornye IP adressen. Noen tips for hva jeg skal gjøre? takk for all hjelp så langt.

 

 

Jeg har lagt ved et bilde av konfigurasjonene av routeren, ser d bra ut?

post-61-1103138300_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problem. Hos oss skjedde det at telenor hadde gitt oss en bredbåndsrouter istedet for modem, så prøv å stille inn den trådløse routeren på dynamic ip istedet for pppoe.... Det funka hos meg, men første gang du bruker bredbåndsmodemet/routeren fra telenor, må du koble den direkte i pcen og kjøre installasjonscden. Men etter det kan du koble bredbåndsrouteren til den trådløse routeren og så tror jeg det funker....

Lenke til kommentar

Jeg greier kun å koble opp med 3COM routeren hvis den har DHCP aktivert, men jeg kan fortsatt ikke surfe på nettet. Så derfor tenkte jeg at jeg skulle skru av DHCP i telenor modemet/routeren, men hvordan gjør jeg det? Den vanelige http://192.168.1.1 funker ikke! Noen som vet om noe software eller noe som gjør at jeg kan finne og koble meg opp til konfigurasjonssiden til telenor routeren min? Det er en Prestige 650R-13.

 

Tusen takk for all hjelp så langt, føler at jeg er snart i mål!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...