Gå til innhold

Grafikkfeil


Bugaloo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg overklokket mitt ATI Radeon fra 166MHz CORE-speed til 210MHz speed oppdaget jeg det var for mye pga. at skjermen fikk uklare farger (der det vanligvis var svart kom det inn noen lilla flekker på skjermen o.l). Så jeg klokket ned igjen så ble det bra.

 

RAM'en blir òg veldig varm når du overklokker skjermkortet, når denne blir for varm går skjermkortet i stykker, det er derfor viktig med god kjøling på skjermkortet vis du overklokker det. :mad:

 

Mvh Nissen

 

[ Denne Melding var redigert av: Nissen på 2001-11-13 21:46 ]

Lenke til kommentar

Når jeg overklokket mitt ATI Radeon fra 166MHz CORE-speed til 210MHz speed odaget jeg det var for mye pga. at skjermen fekk uklare farger (der det vanligvis var svart kom det inn noen lilla flekker på skjermen). Så jeg klokket ned igjen så ble det bra.

 

RAM'en blir og veldig varm når du overklokker skjermkortet, når denne blir for varm går skjermkortet i stykker, det er derfor viktig med god kjøling på skjermkortet vis du overklokker det. :mad:

 

Mvh Nissen

Lenke til kommentar

Når jeg overklokket mitt ATI Radeon fra 166MHz CORE-speed til 210MHz speed odaget jeg det var for mye pga. at skjermen fekk uklare farger (der det vanligvis var svart kom det inn noen lilla flekker på skjermen). Så jeg klokket ned igjen så ble det bra.

 

RAM'en blir og veldig varm når du overklokker skjermkortet, når denne blir for varm går skjermkortet i stykker, det er derfor viktig med god kjøling på skjermkortet vis du overklokker det. :mad:

 

Mvh Nissen

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-13 17:45, Bugaloo skrev:

Når man opplever grafikkfeil med et overklokket skjermkort er det da.


a)

GPU og/eller Ram som er for varm?


B)

Flaskehals på kortet?


c)

Noe annet? (eventuelt hva?)


 

Tror det er gpu og ram som går varm.

 

Kjører mx400 @ 260/260 (kjører til vanli 230/250 for da kan jeg bruke asus sitt program)

Når jeg setter opp til 270 blir det grafikk feil.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...