Gå til innhold

Vifte på prosessor


HAGA2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker for raskt svar, PC'en har vært superstabil(win2000), og oppdaget at vifta var av da jeg åpnet pc'en for å sette inn nytt grafikk kort. Pc'en pleier å stå på 10-12 timer om gangen.

 

Kan vifta ha tatt kvelden? Vifta roterer løst og fint når jeg snurrer på den med fingrene.

Lenke til kommentar

Dette høres kanskje dumt ut men, finnes det måter å skru av el på vifte fra feks BIOS ?.

Jeg fant liggende ei kabinett vifte som jeg koblet til hovedkortet der vifta til prosessoren normalt er tilkoblet, men den går heller ikke. Det virker på meg som om strømmen er borte. Det står PWR FAN på hovedkortet på dette strøm-uttaket.

 

Igjen takker jeg for svar.

 

[ Denne Melding var redigert av: HAGA2 på 2002-06-04 00:36 ]

Lenke til kommentar

Jeg hadde en gammel maskin som jeg desverre ikke husker klokkefrekvensen på, men den kjørte helt fint med ei kjøleribbe. Og på den nye maskinen min så stiller vifta seg etter hvor varm prossesor er så det kan jo være mulig at den rett og slett ikke trenger mer kjøling.....

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-04 00:36, HAGA2 skrev:

Dette høres kanskje dumt ut men, finnes det måter å skru av el på vifte fra feks BIOS ?.

Jeg fant liggende ei kabinett vifte som jeg koblet til hovedkortet der vifta til prosessoren normalt er tilkoblet, men den går heller ikke. Det virker på meg som om strømmen er borte. Det står PWR FAN på hovedkortet på dette strøm-uttaket.


Igjen takker jeg for svar.


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: HAGA2 på 2002-06-04 00:36 ]</font>


 

PWR FAN er headeren som skal lese av turtallet på vifta i strømforsyninga di. Her kommer ingen strøm da den kun er beregnet for å lese et signa som vifta sender. Finn heller en header som heter CPU FAN, du.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...