Gå til innhold

Problemet med gruppepress


Anbefalte innlegg

Men som jeg sier. Å utsette barn for utfordringer er ingen komplett løsning, men det kan være en DEL av en løsning. Måten du fremsetter det på tilsier at å utsette barn for utfordringer er løsningen med stor L.

Nei. Det jeg prøver å si er å forsøke å overbeskytte unger og unge, det er bare å utsette problemet. For verden er et tøfft sted. Og det er bedre at unga er forberedt på det, enn å få det i trynet når de en dag skal ut i verden på egen hånd.

 

Og jeg sier at dette er viktig. Og jeg tar det frem fordi jeg mener det er feil fokus når man bare skylder på utenforliggende ting, slik de tilsynelatende gjør i artikkelen. Jeg sier ikke at dette er 'all there is to it'.

 

 

Det skal jævlig mye til for å være forbredt på å bli spurt av en seksuelt erfarn kjæreste om du vil være med på gruppesex når du selv er veldig uerfaren og kanskje litt usikker på din seksualitet.

Hvis det skal 'jævlig mye til', da har man vært for overbeskytta som liten. Da har man ikke lært hvordan man forholder seg til egen usikkerhet i en vanskelig situasjon.

 

Man trenger ikke i en slik situasjon være sikker på hva man vil. Men man kan være trygg på sitt eget nei til å være med på noe man er usikker på. Og man kan være trygg nok til å stå alene en periode, fordi man går på tvers av gruppa.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er fordi vi har vendt oss vekk fra jesus, og da straffer gud oss!

 

Eller så kan det ha noe med manglende kontakt mellom barn og foreldre, dårlige forbilder(Britney, Paris Hilton osv)

 

Ungdommer kommer vel alltid til å fortsette å gjøre dumme ting, kle seg teit, høre på dårlig musikk og være lettpåvirkelige.

 

Jeg er av den tro at med en god oppdragelse og gjennom samtaler, så kan man gi barn og unge de rette verdiene og holdningene, slik at de ikke trenger å drite seg ut unormalt mye i tenårene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...