Gå til innhold

Anbefaling av ekstern MPEG omformer


Anbefalte innlegg

Nå er tiden inne for å få inn alle VHS/Hi8 filmene på pcen.

Tenkte derfor å invistere i en ekstern boks som jeg kan koble til pcen, enten via USB2 eller FW, som konverterer direkte til DVD og/eller DivX.

Har sett litt på Plextor PX-M402U.

Denne koster kanskje litt i overkant av det jeg var tenkt å legge ut. Noen som har gode argumenter for hvorfor jeg skal kjøpe denne, eller noen enda bedre tips? gjerne rundt tusenlappen.

 

God jul :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er helt sikker på at du vil ha det på PC da? Jeg kjøpte meg en DVD-opptaker. Noe av det lureste jeg har gjort hittil (på den annen side, jeg har gjort mye dumt i livet mitt så det sier ikke mye :blush: ).

Har plugget Hi8 kameraet rett i DVD-opptakeren og det surrer og går for seg selv. Hittil har jeg ikke hatt behov for å legge DVD-platene inn på PC, men for de utvalgte avsnittene kan du vel bruke noe Virtual DVD eller DVDcopy eller noe slikt program?

Lenke til kommentar
Du er helt sikker på at du vil ha det på PC da? Jeg kjøpte meg en DVD-opptaker. Noe av det lureste jeg har gjort hittil (på den annen side, jeg har gjort mye dumt i livet mitt så det sier ikke mye :blush: ).

Har plugget Hi8 kameraet rett i DVD-opptakeren og det surrer og går for seg selv. Hittil har jeg ikke hatt behov for å legge DVD-platene inn på PC, men for de utvalgte avsnittene kan du vel bruke noe Virtual DVD eller DVDcopy eller noe slikt program?

joa... Kanskje en god ide...

Men jeg ser for meg at det er *mye* fjas som kan/bør klippes vekk... Det er jo fort gjort med programvare på pc.

Så var det disse penga da, bør ikke bli et for dyrt prosjekt.

Sist men ikke minst ser jeg for meg at en usb2 sak kan brukes flere plasser på ulike pcer.

Min far kjøpe -> jeg hjelpe til med konvertering = jeg kan låne den når det passer :yes:

Lenke til kommentar
Sist men ikke minst ser jeg for meg at en usb2 sak kan brukes flere plasser på ulike pcer.

Min far kjøpe -> jeg hjelpe til med konvertering = jeg kan låne den når det passer :yes:

Knallargument. Slikt er jeg helt enig i! :yes: Lykke til - håper du får gode svar fra andre som kjenner disse boksene bedre enn meg.

Lenke til kommentar

Jeg hadde lyst på ovennevnte Plextor, men det drøyde litt for den kom til landet, så i mellomtiden kjøpte jeg en TerraTec Cameo Grabster 200 til ca. 700 kr. som jeg bruker til å digitalisere VHS og Beta. Konverterer direkte til MPEG-2 med den medfølgende programvaren, Ulead VideoStudio 7.

Lenke til kommentar
Har faren din DV-kamera? Blir selvfølgelig en del dyrere, men kanskje dette er snittet til å få ham til å kjøpe et DV-kamera med analog inngang. Da kan du benytte kameraet som konverter og låne det når du har lyst. ;)

Det blir for mye greier...

De har jo Hi8 kamera - bruker det ikke allikevel.

Jeg har nok med stillbildekameaet mitt.

- men bra forslag :yes:

 

Jeg hadde lyst på ovennevnte Plextor, men det drøyde litt for den kom til landet, så i mellomtiden kjøpte jeg en TerraTec Cameo Grabster 200 til ca. 700 kr. som jeg bruker til å digitalisere VHS og Beta. Konverterer direkte til MPEG-2 med den medfølgende programvaren, Ulead VideoStudio 7.

Så veldig spennede ut! Fikk god kritikk på Dinside.no. Denne må sjekkes ut

-men ikke nå, får vente til i morgen

 

 

Fortsett med gode forslag !!!!

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd både en USB-boks (Fra ADStech) og TV-kort med S-video-inngang, men resultatet ble ikke alltid bra. Støyen i videosignalet førte ofte til av boksen hang seg opp. Og jeg var plaget av dårlig synk mellom lyd og bilde.

 

Nå bruker jeg i stedet en DVD-opptaker (Philips DVDR70 med DVD+RW), og kan kopiere .VOB-filene inn på PC etterpå for å redigere dem. Vob-filer er mpeg2, og de kan brukes i redigeringsprogram.

 

Men et lite problem der er at DVD-opptakeren splitter opp i flere vob-filer med samme størrelse, så det er ikke alltid like lett å finne igjen det man skal redigere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...