Gå til innhold

Hvor kjøpe Dreambox?


Anbefalte innlegg

Må bare si at dreambox er veldig kjekk å ha som en slags stue pc. Hører på mp3'er og ser bilder i fra harddisken. Opptaksfunksjoner og timeshifting er jo genialt, og funker nydelig over nettverket. Har ikke harddisk i den, kjører alt via en valig delt katalog i windows. Med siste image i boxen kjører den veldig stabilt, har en oppetid siden siste boot eller heng ( var en frivillig boot i dette tilfellet ) på 140 time nå og den ser ikke ut til å trenge noen boot på ei stund :) Kan anbefale alle denne til både lovlig bruk og til litt mere tvilsom bruk :)

Så må jeg også ta med at den er genial til å streame til pc med også, trenger ikke å være i stua lenger for å se på tv. Med laptoppen og wlan kan jeg se på tv hvor jeg vil i huset :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dreambox er en drøm hvis man klarer å bruke den riktig ja..

 

har hatt en i snart 1 år, men de er følsomme ovenfor lyn gitt..

 

et lyn som ikke tok knekken på noe annet i huset tok knekken på nettverkskortet i min Dreambox, og å bytte et nettverkskort på dreambox er ikke bare bare.. :roll:

 

_MEN_ dette er bare en påpekelse, ikke la dette hindre dere i å gå til anskaffelse av en dreambox!

Lenke til kommentar

kan bekrefte både det negative og det positive om dreamboxen!!! :D

 

har hatt min i to uker nå, og det har vært en del "prøving".

med feil image blir den vanskelig å bruke, har lite muligheter

og kræsjer ofte. det sistnevnte skjer også ved å bruke feil disk.

 

bruker min med hydra image, orginalt nds(viasat) kort og seagate disk.

peterpan image var et mareritt. det samme med maxtor disk.

mange problemer med bilde(undertekst/lyd/osv) og ikke minst

at den kræsjet vet bruk av disk. for å ikke nevne varmen som

kom fra maxtor disken.

 

så det er riktig som noen nevner tidligere i tråden. feil

oppsett fører til mange feil :cool:

 

men så må eg nevne en ting til alle som skal kjøpe seg dreambox.

se etter godkjente dreambox forhandlere hos www.dreambox.no.

de har bare en pris, og det er 4190(uten disk). dette er fordi

godkjente forhandlere ikke skal presse hverandre ut av markedet.

 

og hva er fordelen ved å kjøpe igjennom en slik forhandler? dreambox.no,

invision as, har den største importen fra tyskland til norge av dreamboxer.

og har derfor bedre serviceavtale med produsenten og mer "inside"

kjennskap til dreamboxen. kjøp gjennom de sørger for at du får en av de

siste modellene, og den støtten du trenger for å komme i gang.

 

dette vet eg fordi eg er selv forhandler for dreambox, og ikke fordi

eg jobber hos invision ;)

 

dessuten har eg prøvd noen få andre nettbutikker på dreambox,

og det var varierende grad av både support og kjennskap til produktet.

 

så selv om du sparer 300 kr på å kjøpe den et annet sted, er det

vel anvendte penger når du faktisk sitter med skjegget i postkassen

og trenger hjelp.

Lenke til kommentar

Forhandler for Dreambox - har hatt Dreambox i 2-3 uker? Peter Pan et mareritt? Joda, helt sikkert. For de med mindre peiling, så er Hydra og Peter Pan 2 forskjellige såkalte image som kan legges inn på Dreamboxen, omtrent som forskjellige operativsystem på PC´n. Men for folk med litt PC-kunnskap, så er det naturlig at hvis harddisken går for varm, ja så hjelper det lite å f.eks bytte operativsystem ... og det å kjøre i en disk som ikke er av de kjøligste, oppleve problemer - og relatere disse til operativsystem i boxen, det blir litt for enkelt. Selv har jeg imidlertid hatt Maxtor disk i min Dreambox i snart 1 år nå, UTEN problemer av noen slag. Men så har jeg sørget for at boxen står slik at den får greit med luft, har ikke satt den inn i TV-benk eller slike anordninger. Pakk PC´n inn i et skap og se hvordan den oppfører seg etter litt bruk, skal garantere at en vanlig PC inni et skap, det funker ikke spesielt bra spesielt lenge. Er det da et Windows problem? :p

 

Du sier du har prøvd noen andre nettbutikker og opplever varierende grad av support og kjennskap til produktet? Hva med å gi oss en liste på disse butikkene du har prøvd? Og til det med varierende grad av support og kjennskap - er det ikke nettopp det som kjennetegner et produkt som Dreambox? På nettet er det utrolig mye å hente av kunnskap om Dreambox, dette først og fremst fordi boxen er som en PC - utrolig mange måter å sette den opp og tilpasse den på. De såkalte "pirat-bildene" blir laget og vedlikeholdt av engasjerte brukere, som forbedrer dem hele tiden - det er ikke å forvente at forhandlere skal sitte inne med slik kunnskap. Det blir som å kontakte PS Data og begynne å teste dem ut på ting som f.eks overklokking på PC, og når vedkommende du prater med ikke helt har snøringa, så er altså ikke PS Data en vei å gå for å kjøpe selve utstyret som skal brukes til overklokkingen ... jeg mener det blir litt for enkelt å se det slik. Men som forhandler for Dreambox og som bruker i overkant av 2 uker, så vet du vel bedre angående dette også? :dribble:

 

Bare til opplysning, jeg kjøpte min box på www.gamerz.no - betalte ca 3700,- for den, sparte noen hundrelapper - og er såre fornøyd med både boxen, og oppfølging av forhandler.

Lenke til kommentar
Forhandler for Dreambox - har hatt Dreambox i 2-3 uker? Peter Pan et mareritt? Joda, helt sikkert. For de med mindre peiling, så er Hydra og Peter Pan 2 forskjellige såkalte image som kan legges inn på Dreamboxen, omtrent som forskjellige operativsystem på PC´n. Men for folk med litt PC-kunnskap, så er det naturlig at hvis harddisken går for varm, ja så hjelper det lite å f.eks bytte operativsystem ... og det å kjøre i en disk som ikke er av de kjøligste, oppleve problemer - og relatere disse til operativsystem i boxen, det blir litt for enkelt. Selv har jeg imidlertid hatt Maxtor disk i min Dreambox i snart 1 år nå, UTEN problemer av noen slag. Men så har jeg sørget for at boxen står slik at den får greit med luft, har ikke satt den inn i TV-benk eller slike anordninger. Pakk PC´n inn i et skap og se hvordan den oppfører seg etter litt bruk, skal garantere at en vanlig PC inni et skap, det funker ikke spesielt bra spesielt lenge. Er det da et Windows problem? :p

 

Du sier du har prøvd noen andre nettbutikker og opplever varierende grad av support og kjennskap til produktet? Hva med å gi oss en liste på disse butikkene du har prøvd? Og til det med varierende grad av support og kjennskap - er det ikke nettopp det som kjennetegner et produkt som Dreambox? På nettet er det utrolig mye å hente av kunnskap om Dreambox, dette først og fremst fordi boxen er som en PC - utrolig mange måter å sette den opp og tilpasse den på. De såkalte "pirat-bildene" blir laget og vedlikeholdt av engasjerte brukere, som forbedrer dem hele tiden - det er ikke å forvente at forhandlere skal sitte inne med slik kunnskap. Det blir som å kontakte PS Data og begynne å teste dem ut på ting som f.eks overklokking på PC, og når vedkommende du prater med ikke helt har snøringa, så er altså ikke PS Data en vei å gå for å kjøpe selve utstyret som skal brukes til overklokkingen ... jeg mener det blir litt for enkelt å se det slik. Men som forhandler for Dreambox og som bruker i overkant av 2 uker, så vet du vel bedre angående dette også? :dribble:

 

Bare til opplysning, jeg kjøpte min box på www.gamerz.no - betalte ca 3700,- for den, sparte noen hundrelapper - og er såre fornøyd med både boxen, og oppfølging av forhandler.

Eg er godt klar over at Hydra og PeterPan er to forskjellige "image", nettopp derfor eg har lagt inn Hydra, og IKKE PeterPan. Eg ville bare påpeke for de som skal begynne med dette at dette var kombinasjonen som fungerte for MEG. Dessuten har eg på ingen måte relatert harddisk problemer til problemer med image. eg vil bare få frem at dreambox fungerer, men ikke med feil disk/image osv. og for å

ikke nevne, problemer som oppstår kan se like ut, men være relatert til både

disk og image.

 

flott at du tok deg tid til å lese posten min forresten.

 

og nettopp av de grunnene du nevner vil eg ikke "henge" ut noen nettbutikker for dårlig kundeservice. som du sier, selv om eks psdata ikke har peiling på overklokking, betyr det ikke at de er en dårlig butikk. og derfor har eg heller ikke

tenkt å henge akkurat de ut. men eg vil gi ros til de som gir litt ekstra service,

slik som dreambox har gjort i mine tilfeller. og jo, selv om eg har hatt dreambox selv i 2-3 uker har eg solgt et par utenom, og dreambox.no(invision) har gitt

like god service da.

 

hvorfor skal man alltid klage på dårlig service, og ikke rose god service?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ser det det er Hydra tilhengere her, men må bare tilføye at jeg har multiboot på min box- trippelx, gemini, hydra zeus og peter pan

 

Ingen tvil om hvilket som er mest stabilt, iallefall når du begynner cs i newcamd.

Kan faktisk ikke huske sist PP hang seg.

Men hadde mer prb før da jeg kun brukte flash'en som var innebygget

 

Må si at sen nye 108,2 er dønn stabil. Men husk å kopiere var folderen over på cf eller usb tumb eller noe, for å sikre deg stabilt os.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Jeg har en DM 700 S som jeg har hatt nå i lang tid (over ett år). Jeg kjører siste Hydra 1.09 image og har en Seagate 160GB harddisk i. Alt fungerer KLOKKERENT! Jeg kjøpte utstyret hos www.gamerz.no Jeg kjører både Canal Digital og Viasat på denne, og deler med noen kamerater. Vi er kjempefornøyde!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå er det vel nesten umulig å få tak i DM7000s (sikkert noen som har restlager et sted) men DM7020s ser jo bra ut, og begynner å få mange brukbare images.

DM500s/c er jo grei, men mangler en del extrafunksjonalitet da minnet fort begrenser funksjonene, men det går greit å ta opp til HDD i disse også (via nettverk til PC'ns hdd), ulempen er at det ikke er "opptaktknapp" på fjernkontrollen til dm500, men det går greit å bruke timer/webinterface eller "mappe om" tastene på fjernkontrollen + at PC må være på for at dette skal virke ;) .

 

Har selv hatt DM7000s i 2 år nå, og ønsker ikke bytte med noe (utenom en DM7020s da :p )

Har satt opp noen boxer for venner og "kunder" og 7000/500/7020 er greie å sette opp, men jeg ville brukt tiden godt med å lese på div. webforum (tabasco ble nevnt tidligere ellers digsat + + +) før jeg fikk boxen (fordelen med å handle på web, man har tid til å lese seg "opp" på det man kjøper ;) ), alle nybegynner spørsmål er besvart der mange ganger.

 

Stabilitets problemer kan komme av mange ting: HDD, USB minne, Plugins, Overfyllt minne, sCam's, konfig - og selvfølgelig bug i "OS'et" (Image)

Lenke til kommentar

Må man ha harddisk hvis man bare skal se på kanalene og ikke ta opp på boksen?

Vurderer 500C. Er det en plass man kan få svar på spørsmål som går litt over grensen på det som kan kalles lovlig diskusjon?

 

Trenger litt info som ikke står på dreambox.no.

Lenke til kommentar
Må man ha harddisk hvis man bare skal se på kanalene og ikke ta opp på boksen?

Vurderer 500C. Er det en plass man kan få svar på spørsmål som går litt over grensen på det som kan kalles lovlig diskusjon?

 

Trenger litt info som ikke står på dreambox.no.

500C er kabel-tv versjonen av tuneren. 500S er for satellitt.

 

Du trenger ingen harddisk hvis du ikke skal ta opp - du trenger ikke harddisk i Dreambox'en for å ta opp heller. Kan fint mappe opp harddisken på en pc i lokalnettet og spille inn der.

 

Skal du lese mer om mulighetene er f.eks. digsat en god kilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...