Gå til innhold

Siste sjekk: am64 nf4 sli, ram.


Anbefalte innlegg

Da er jeg bare noen trykk unna ny pc :D Men skulle gjerne bare hatt "godkjennelse" fra noen datakyndige først. Er egentlig mest i tvil på ram ..og tastatur :p Jeg har planer om moderat overklokking, så langt det er forsvarlig med boxed kjøler. Bedre kjøling får komme siden, pga stramt budsjett. Kommer likevel til å velge en noe dyr ram, så denne kan "følge med" på klokkinga.

 

POV GeForce 6600GT PCI-E

Razer diamondback mus

- er allerede på vei.

 

HK: Asus A8N sli

CPU: amd64 3000+ winchester

Harddisk: 200gb WD S-ATA

Kabinett: Aopen H600B

Tastatur: Logitech Media Keyboard Norwegian PS / 2 Black Retail Link

Noen som har dette tastaturet? F-tastene så litt rare ut på bildet.

 

Så var det RAM da. Har egentlig bestemt meg for 2 stk Curcial Ballistix PC3200. Disse er vel gode på ddr400, samt de kan overklokkes ganske kraftig. Men hvordan er de i forhold til OCZ pc3200 dual platinum r2, f.eks?

Etter å ha lest på forumet her, har jeg også kikka på Corsair TWINX-1024-4400C25. Disse skal visst være samme "chip?" som corsair's pc3200 2-2-2-5 minne.

Grunnen til at jeg har sett meg ut Crucial BallistiX, er at de koster ca 300-400 mindre enn de andre 2 nevnte brikkene. Har fått inntrykk av at det ikke er særlig stor ytelses forskjell mellom disse 3, og vil derfor heller spare etpar små lapper :)

 

Trenger egentlig kun kommentarer om RAM, samt tastatur. Resten av utstyret har jeg egentlig bestemt meg for allerede. Bare å spørre om dere trenger no mer informasjon!

 

Edit: Skulle gjerne hatt svar innen 1 time på dette, siden dagens julekalender hos psdata er h600b til 600,-

Endret av Guffen-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om du har bestillt enda, men jeg er litt i samme båt som deg og skal ha meg ny pc. Etter det jeg har lest rund om kring om minne så kommer jeg definitivt til å gå for OZC 3200 platinum rev2.:thumbup: Virker som dette klokker som bare f....Test av minne Når det gjelder skjermkort så er det vel begrenset hva som går til SLI i dag, så derfor venter jeg til over nyttår. Syns ikke det oser kvalitet av POV sitt GT kort. Har ingen tester å vise til, men det er en magefølelse :cry:. Dessuten med tanke på at du vil ha SLI: 6600 GT x2 i SLI er i en del tilfeller tregere en ett singel 6800GT kort (Test). Spør du meg er 6600GT SLI waste of money. Ser for meg ett 6800GT nå og ett til om et år. :dribble:

Endret av Daywalker
Lenke til kommentar

Takk for svar!

Har bestilt nå ja. Det ble BallistiX på meg. Siden jeg har overklokkingsplaner, og BallistiX'n kom likt/bedre ut i forhold til OCZ plat r2 på høye hastigheter på testen av høykvalitetsminne hos anandtech.

 

Er klar over at et 6800GT er bedre enn 2 6600gt, men så var det lommeboka da.. Dessuten spiller jeg ikke SÅ mye :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...