Gå til innhold

Digital kamera til 1000-1500 kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er et godt tilbud.

 

1.495,- for et 4Mpix kamera med onboard 16MB + mulighet for SD kort, 2.8X optisk zoom, 3X digital zoom, oppladbart batteri medfølger.

 

Hvis du kikker på testen til Akam.dk så forstår jeg vel ikke helt hva de snakker om mht. "Kan ikke betjenes med en hånd." og den vanskelige knappen, men ellers er jeg enig. Totalkarakter 5. (Den nye prisen tatt i betraktning.)

 

Perfekt kamera for den som ikke har annet i tankene enn å ta bilder.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Til 1500,- er jeg næsten overbevist om at du ikke finder noget der er bedre. Dog kan også Nikon Coolpix 3200, Canon powershot A400 og Olympus C310 anbefales, men ingen af disse giver dig lige så meget for pengene som Kodak 743. Desuden er de 2 af de 3 kameraer (Canon og Olympus) produceret som netop "billigkameraer", hvilket gør at der er sparet flere steder, uden at det dog gør dem til dårlige kameraer.

Kodak 743 blev lanceret som et kamera i den dyrere ende af kompaktkameraer, og er da også lavet i aluminium, har bedre optik er generelt bedre på de fleste områder.

Lenke til kommentar

Nikon 2200 på JapanPhoto til 999,-

 

http://www.japanphoto.no/asp/product1.asp?...=847&PK_Page=12

 

De skal ha denne i butikken også.

 

Positivt: Kameraet går lenge på batteriene, ganske lite og gir greie bilder. Lett å bruke.

Negativt: Ved dårlig lys - støy i bildet og vanskelig fokus.

 

Er vel strengt tatt et ekstrakamera, noe som ligger i veska alltid. Eller et sekundærkamera i familien, når en av de andre har et dyrere kamera?

 

OBS: Du må kjøpe et minnekort i tillegg. En batterilader og noen oppladbare batterier er heller ikke feil om du kommer til å bruke det mye. Men for bruk en gang iblant er det greit med vanlig batterier.

 

SD kort:

http://www.japanphoto.no/asp/Product1.asp?...attribut=0&num=

 

Så en eldre mann i butikken nylig. Han hadde det kameraet og kjøpte seg et 64 mb minnekort. Viser seg at han slett ikke har datamaskin. Han skulle bruke det som et vanlig kamera. Levere inn bildebrikken til sin lokale fotobutikk, og så slette bildene etterpå. Er vel trolig de lagrer bildene på CD for han, men jeg syntes det var interessant. At folk nå begynner å bruke digitale kameraer selv når de ikke har PC!

Endret av annie2
Lenke til kommentar
Så en eldre mann i butikken nylig. Han hadde det kameraet og kjøpte seg et 64 mb minnekort. Viser seg at han slett ikke har datamaskin. Han skulle bruke det som et vanlig kamera. Levere inn bildebrikken til sin lokale fotobutikk, og så slette bildene etterpå. Er vel trolig de lagrer bildene på CD for han, men jeg syntes det var interessant. At folk nå begynner å bruke digitale kameraer selv når de ikke har PC!

Har solgt mange digitale kamera til folk uten PC jeg. Jeg forklarer hva fordelen med å ha PC sammen med digitalkameraet er, og noen vurderer da et vanlig analogt kamera i stedet, men mange går for digitalt allikevel. Fremkalling og kopieringskostnaden blir faktisk billigere, spesielt når man tenker på at man slipper kostnaden med å kjøpe film, og man kan velge ut de bildene man vil ha fremkalt.

 

Men man mister jo mange muligheter når man ikke har PC da.

Lenke til kommentar

Kjøpte faktisk dette kameraet i julegave til opphavet i år.

 

De har ikke PC og har vel heller ikke planer om å kjøpe seg en.

 

Det som da derimot går an på et slikt kamera er å bruke Kodaks egen printerdocking. Dermed kan man skrive ut de bildene man vil ha. I tillegg er det bare å alliere seg med en nabo elelr bekjent som har PC og lagre bildene på deres PC for så å brenne ut en CD i ny og ne. Denne kan man så bruke i DVD-spilleren på TV. :)

 

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...