Gå til innhold

Netverksproblemer i Mandrake 10.0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har akkurat lastet ned Mandrake, men jeg kommer meg ikke på nettet regner med at det er netverksproblemer (Netverkskortene mine er integrert i hovedkortet) En kammerat av meg har akkurat innstalert Mandrake, bare at hos han funket nettet.

Du kan prøve å gå inn i Mandrake Control Center, velge network og gå gjennom oppsettet på nytt.

Lenke til kommentar

Hm. Jeg prøvde på nytt, men ser ikke ut til å hjelpe. Er ikke sikker på at jeg gjør det rett da, er jo helt grønn i linux. Men det første som skjedde når jeg logget på var at hele systemet hang seg opp. Det har sjedd noen ganger før, en gang når jeg skulle innstalere et program, å en gang når jeg skulle gå gjennom netverksguiden sånn som nå.

Lenke til kommentar

Du må ikke aktivere nettverkskortet da? I Mandrake så finnes det sikkert et grafisk grensesnitt hvor du kan sjekke innstillingene? Sjekk om du finner noe der som omhandler aktivering av nettverkskortet.

 

For å logge inn som root:

Logg først inn som deg selv (regner med at maskinen booter direkte opp i X), og trykk Ctrl+Alt+F2. (Ctrl+Alt+F7 for å komme tilbake til X)

 

Lenge siden jeg testa Mandrake, men jeg mener å huske jeg plundra med tilsvarende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...