Gå til innhold

Bytte fra Chess til Mobyson?


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å bytte fra Chess abonnement til Mobyson abonnement. Grunnen er at Mobyson ikke har månedsavgift og dessuten er ringeprisen lavere. Jeg ser at de også har gratis innmelding i desember.

 

Men jeg er derimot litt tvilsom på hvordan kundeservicen hos mobyson er. Jeg føler det er mange lavprisselskaper som enten går konken etter en stund eller har en helt elendig kundeservice.

 

Så er det noen her på forumet som kan dele sine efaringer med mobyson og byttet til denne opertatøren?

 

Er det verdt bryet for å spare rundt en femtilapp i måneden?

 

 

-klammeform-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ringer så mye, bør du heller ta en titt på Talkmore, for deres minuttpris er ikke mer enn 80 øre. Men for å spare inn innmeldingsavgiften hos Talkmore på 199 kr i forhold til å fortsette å være kunde hos Chess, må du ringe i 199 / (0,99 - 0,80) = 1047 minutter. Oppstartspris er ikke medregnet.

 

Jeg fant akkurat ut at Mobyson har en kampanje som går ut på at du slipper å betale innmeldingsavgift om du melder deg inn i løpet av desember, så det er jo aldeles ikke dumt.

 

Talkmore er billigere enn Mobyson i det lange løp, men da må du ringe i: 199 / (0,84 - 0,80) = 4975 minutter, altså nesten 83 timer.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Prisene til TalkMore og Mobyson er relativt like, for TalkMore tar 10 øre mer enn Mobyson for hver samtale du starter.

 

Har byttet til Mobyson selv, og kjenner endel som har gjort det samme. Ingen av oss har problemer og kundeservice'n har fungert toppers :thumbup: At all kontakt er over internett kan virke problematisk, men det er ikke det. Mer og mer blir over internett, følg bare med på Moderniseringsdepartementet som flytter nå for tiden endel kommunale tjenester til internett, så tilbake til Mobyson ( ;) ) så er ikke det stort problem, du får svar raskt og enkelt, og kundebehandlerene kan det meste.

 

Må også bare skrive at Mobyson har en rikere "onkel" enn TalkMore siden du nevnte det :p Og til de som mener TalkMore er billigst for de fleste, så er den opprinnelige liste på Telepriser.no regnet ut for gjennomsnitssbrukeren...

Endret av caesar*
Lenke til kommentar

Agder Energi er ny storeier i Mobyson, så tror ikke at de konker med det første. Og skulle de konke eller noe annet, så vil bare Netcom kjøpe opp de og man får beholde de gamle prisene.

 

Og om du så må vente en stund før du får simkortet så har da vel ikke det noe å si? Chess-kortet vil jo fungere i mellomtiden.

 

Og jo flere som kvitter seg med chess jo bedre, de er jo tross alt noen svin.

Lenke til kommentar

Ja, kanskje jeg bytter allikevel. Det eneste jeg er litt skeptisk til er at Mobyson ikke har kundeserivce per telefon.

 

Og foressten en annen ting med Chess. Jeg har hatt "Chess Move" i noen måneder og da jeg for noen dager siden logget meg inn på "min side" så jeg at det var kommet et nytt abonnement som het "Chess Easy".

Litt nærmere sammenligning av de to abonnementene viser følgende:

 

Månedsavgift - Ringepris - Oppstart - SMS

ChessEasy 0,- 0,99 0,59 0,48

ChessMove 25,- 0,99 0,59 0,54

 

Hva er poenget fra Chess sin side å ha to nesten identiske abonnement der det ene er billigere uansett hvor lite eller mye man ringer. Det er mulig det er noe jeg har oversett, men det virker for meg som om Chess lurer de som har Move abn. Hvorfor kunne de ikke bare redusert prisen på Chess Move istedenfor?

 

 

 

-klammeform-

 

Edit: ble litt kluss med prisoversikten.

Endret av klammeform
Lenke til kommentar
Hva er poenget fra Chess sin side å ha to nesten identiske abonnement der det ene er billigere uansett hvor lite eller mye man ringer. Det er mulig det er noe jeg har oversett, men det virker for meg som om Chess lurer de som har Move abn. Hvorfor kunne de ikke bare redusert prisen på Chess Move istedenfor?

Helt enig! Jeg har selv Chess Move og vil bytte til Chess Easy, men da må jeg betale innmeldingsavgift!!!! Slå den!!! Hadde jeg vært ny kunde hadde jeg fått fri innmelding. Føler meg direkte lurt av chess!!

 

Det samme skjedde jo når Chess Move ble introdusert!

 

Vurderer sterkt å bytte operatør!!!

Lenke til kommentar

Ser at mobyson skal ha 248 kroner for å bli kunde hvis man vil beholde sitt gamle nummer. Jeg vil naturligvis beholde mitt nummer, derfor blir det for dyrt. Kunne også tenkt meg å bytte fra chess som en prinsippsak (fordi de skal ha penger for at jeg skal få bytte til det nyere og billigere abbonementet demmers), men så lenge det koster så mye å bli kunde hos mobyson, er det ikke aktuelt.

Lenke til kommentar

Følte for å poste noe som kanskje dere med chess vil ha nytte av. Jeg ble mildt sagt fly forbanna når jeg så at chess kom med et nytt abonnement (Chess Easy) som jeg faktisk var nødt til å betale 199,- for å gå over til selv om jeg hadde Chess Move fra før av.

 

Så jeg skrev følgende mail til chess:

 

 

"Hei,

 

 

Jeg har hatt chess en stund nå og må si meg veldig fornøyd. Men når jeg i går ringte til kundeservicen og fikk jeg høre at det ville koste meg 199,- å skifte fra Chess Move til Chess Easy, ja da ble jeg så sjokka at det blir en prinsippsak for meg.

 

Jeg spør herved om å få gå over kostnadsfritt til Chess Easy fra mitt nåværende Chess move, eller så skifter jeg rett og slett mobiloperatør fordi jeg syns det er så gale å måtte betale en slik pris for å skifte abonnement INNAD i samme selskap...for 199,- kan man faktisk melde seg inn i eksempelvis talkmore.no å få enda billigere priser enn hos dere i Chess, håper det blir et tankekors for dere.

 

Nå gjenstår det å se om dere verdsetter meg som kunde eller ikke, håper på snarlig svar så jeg får føyd denne frustrerende situasjonen ut av verden.

 

 

Mvh

 

Sveinung Østgård"

 

 

Dette var svaret jeg fikk:

 

 

 

"Hei.

Takk for din henvendelse.

Vi har nå bestemt å tilby gratis endring til ChessEasy ut året. Avventer da tilbakemelding før endring foretas.

 

Gjør også oppmerksom på at ChessEasy forutsetter E-post faktura og kan ikke ha flg tilleggstjenester: GSM Data, GSM Fax, Chess Fax og tvillingkort.

Abonnementet krever også Telenordekning

 

Med vennlig hilsen

Nina

Chess Kundeservice

www.chess.no/mobil/kundeservice"

 

 

 

Det lønner seg kanskje å kjempe litt av og til når mobiloperatørene tråkker på oss forbrukere :)

Endret av Svegga
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...