Gå til innhold

Ftp server i Linux Slackware?

Tee_Kay

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei .

Jeg skal sette opp ftp server i min Linux Slackware, jeg har prøvd med Proftd men den får jeg ikke starta, noen som vet om noen andre en den som er bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker pure-ftp pga eg har bruk for virtuelle brukarar.

Om du ikkje får ProFTP til å virke må du ikkje berre hoppe over på ein annan ftp-server. Klarar du ikkje å sette opp ProFTP, så klarar du ikkje å sette opp andre ftp-servarar heller.

Skrevet
Hei .

Jeg skal sette opp ftp server i min Linux Slackware, jeg har prøvd med Proftd men den får jeg ikke starta, noen som vet om noen andre en den som er bra?

Perfekt med full kontroll i Slackware :)

Skrevet

Ja, sant som objorkum sier... Du må ikke gi opp etter bare én feilmelding. Hva får du opp etter å ha kjørt proftpd?

Får du startet den? Logget inn? Sjekket /etc/hosts.deny og allow?

Skrevet

Tja....etter å ha installert linux for første gang så gikk ikke det ikke lang tid før jeg "trengte" å overføre filer mellom ymse maskiner i heimen. Hadde det litt for travelt til å konfigurere samba, og starta i stedet vsftpd:)

Helt kurrant ftp server som kan konfigureres i det vide og det breie:)

Gjest Slettet+432
Skrevet

Når jeg skulle sette opp ftpserveren i slack 10 så måtte jeg inn i /etc/inetd.conf eller noe sånt og fjerne noe kommentargreier for at den skulle aktivere seg.

Skrevet

Proftpd skal funke ganske rett ut fra boxen når du installerer det med slackware. husk å endre i inetd og sette /etc/rc.d/rc.proftpd til at den kan executes (chmod +x /etc/rc.d/rc.proftpd) , så starter den opp når maskina booter.

ellers kan du jo bruke sftp hvis du likevel bruker ssh til å administrere pc'n :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...