Gå til innhold

dual boot XP/redhat 7,3


Anbefalte innlegg

ossen kan jeg sette opp at XP booter automatisk vis man ikke presser en tast. f.eks F11? må skaffe det vis jeg skal ha redhat på familie pc'en vår. viktig at det ikke kommer opp noen boot mangenmet (eller nå hva det heter) skjem der du kan velge OS. Hjelp meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På redhat vet jeg ikke, men på andre distroer som debian og slack står det bare lilo når en booter.

Får å få en meny må en trykke shift da kan en velge os.

I lilo.conf kan en stille inn slik at xp starter som defaut. Da vil det vises "lilo" en liten stund og så vil xp bootes. Skal du da boote linux, trykker du shift og velger linux.

 

Ellers tror jeg det er ganske vanskelig/umulig det med F11, må vel i såfall lage en egen boot manager...

 

 

mvh

 

Oskar

Lenke til kommentar

vel vil bare at man kan trykke en tast for og starte redhat. resten av familien blir bare så forvira og sånn vis det kommer opp en annen skjerm en den vanlige.. egentlig et tåplig problem. PS redhat 7.3 bruker GRUB vis det kan hjelpe noen i og hjelpe meg..

Lenke til kommentar

Om du vil ha den helt skjult for resten av familien, er kanskje det enkleste å gi **** i hele LILO/GRUB, og bare lage en oppstartsdiskett? Ikke fancy, ikke 1337, men d funker :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: magGen på 2002-06-03 22:39 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-03 13:40, SpeTZnaZ skrev:

vel vil bare at man kan trykke en tast for og starte redhat. resten av familien blir bare så forvira og sånn vis det kommer opp en annen skjerm en den vanlige.. egentlig et tåplig problem. PS redhat 7.3 bruker GRUB vis det kan hjelpe noen i og hjelpe meg..



 

7.3 har vel lilo inne, har den ikke? vet at 7.2 har. lilo er (etter min mening) lettere, fordi flere bruker det ->mer support tilgjengelig.

 

dessuten: hva kan GRUB gjøre som LILO ikke kan (og vi har bruk for) :wink: liker animert lilo. har ikke fått prøvd det enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...