Gå til innhold

Hvilke treningstype for div mål.


Anbefalte innlegg

Lurer litt på hvilken treningsmetode som er best for bygge muskler og hvilken som er best for å bli sterk og utholden.

 

Vet det er to hovedgrupper for trening, tror jeg.. Men hvilken metode til de 2 eksemplene over. Angående rep og last/tyngde.

Endret av 8-Ball
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se stor ut: Release Your Potential

 

Sterk: 1-4 repetisjoner, 4-5 serier

 

Utholden: 15-25 repetisjoner, 2-3 serier

 

Eksplosiv: 5-8 repetisjoner, 2-3 serier, løft vektene veldig rask opp, seint ned

 

Øvelser på alle: Base øvelser.

 

Vekt på alle: Det du klarer med det x antall repitisjoner.

 

Forutsetning for at noe av dette skal virke: Riktig kosthold

 

Er du under 18-20 år? Drit i dette og bli med i en eller annen klubb. Skal du absolutt løfte vekter, bli med i en styrkeløft/vektløft klubb.

Lenke til kommentar
Se stor ut: Release Your Potential

 

Sterk: 1-4 repetisjoner, 4-5 serier

 

Utholden: 15-25 repetisjoner, 2-3 serier

 

Eksplosiv: 5-8 repetisjoner, 2-3 serier, løft vektene veldig rask opp, seint ned

 

Øvelser på alle: Base øvelser.

 

Vekt på alle: Det du klarer med det x antall repitisjoner.

 

Forutsetning for at noe av dette skal virke: Riktig kosthold

 

Er du under 18-20 år? Drit i dette og bli med i en eller annen klubb. Skal du absolutt løfte vekter, bli med i en styrkeløft/vektløft klubb.

Er 24 og skal kjøpe inn det jeg mangler av vekter for å trene hjemme. Føler meg ikke helt komfortabel med å joine en klubb da den klubben nærmest meg går der rykter om div boling, og jeg vil kun trene naturlig med riktig kosthold.

 

Noen plasser jeg kan få noe info om riktig kosthold slik jeg kan få bedre utbytte av treningen min. Ikke helt sånn på veggene med shaker og rå egg og greier...

Lenke til kommentar

Hvor lenge tror du jeg kan forvente å trene godt 4 ganger i uka før jeg vil se noe framgang? såfremst jeg passer kostholdet. Litt greit med framgang slik en kan bli motivert til å forsette.

 

Kan forøvrig nevnes at jeg har serdeles høy forbrenning. Er dette positivt eller negativt med tanke på trening/kosthold?

Lenke til kommentar
Du får jo ikke akkurat utlevert sprøyter i døra da...

Er klar over det.. :!:

Men er rett å slett ikke en studio type mann... Liker å være i fred når jeg bedriver hobbyer/aktiviteter. Selvfølgelig ikke alle hobbyer/aktiviteter men noen liker jeg å gjøre alene i fred. Har så masse kontakt med kompiser ellers at dette er liksom muligheten til å få litt fred og ro.

Lenke til kommentar
Hvor lenge tror du jeg kan forvente å trene godt 4 ganger i uka før jeg vil se noe framgang? såfremst jeg passer kostholdet. Litt greit med framgang slik en kan bli motivert til å forsette.

 

Kan forøvrig nevnes at jeg har serdeles høy forbrenning. Er dette positivt eller negativt med tanke på trening/kosthold?

Du må nesten si hva målet ditt er.

 

Høy forbrenning er selvfølgelig en fordel hvis du skal ned i fettprosent, men det kan bli et problem om du skal bygge muskler, rett og slett fordi du ikke klarer å spise nok mat. Da er som regel gainers løsningen.

Lenke til kommentar
Du må nesten si hva målet ditt er.

 

Høy forbrenning er selvfølgelig en fordel hvis du skal ned i fettprosent, men det kan bli et problem om du skal bygge muskler, rett og slett fordi du ikke klarer å spise nok mat. Da er som regel gainers løsningen.

Målet er igrunnen å få ganske markerte muskler ikke overkill. Vanskelig å forklare.

Sixpacken har jeg allerede. Har alltid hatt en veldig markert sixpack med liten fett%, vet ikke hvorfor. Driver og slår litt på sekk når jeg er nedfor eller pissed.

 

Skal blir sterkere/større i rygg, overkropp, armer og ben.

Lenke til kommentar
Du må nesten si hva målet ditt er.

 

Høy forbrenning er selvfølgelig en fordel hvis du skal ned i fettprosent, men det kan bli et problem om du skal bygge muskler, rett og slett fordi du ikke klarer å spise nok mat. Da er som regel gainers løsningen.

Målet er igrunnen å få ganske markerte muskler ikke overkill. Vanskelig å forklare.

Sixpacken har jeg allerede. Har alltid hatt en veldig markert sixpack med liten fett%, vet ikke hvorfor. Driver og slår litt på sekk når jeg er nedfor eller pissed.

 

Skal blir sterkere/større i rygg, overkropp, armer og ben.

Det er fordi du har høy forbrenning... Alle har magemuskler, men de synes ikke siden mange har for høy fettprosent (meg inkludert). Mine syns bare når jeg "deffer" før sommern.

 

Hvis du vil ha ned forbrenningen din vil jeg spist store måltider, men få av dem... Mye tung mat i tilleg, f.eks biff, feit fisk o.l Reisdyr kjøtt er det forresten mye god kreatin i ;)

Lenke til kommentar
Du må nesten si hva målet ditt er.

 

Høy forbrenning er selvfølgelig en fordel hvis du skal ned i fettprosent, men det kan bli et problem om du skal bygge muskler, rett og slett fordi du ikke klarer å spise nok mat. Da er som regel gainers løsningen.

Målet er igrunnen å få ganske markerte muskler ikke overkill. Vanskelig å forklare.

Sixpacken har jeg allerede. Har alltid hatt en veldig markert sixpack med liten fett%, vet ikke hvorfor. Driver og slår litt på sekk når jeg er nedfor eller pissed.

 

Skal blir sterkere/større i rygg, overkropp, armer og ben.

Det er fordi du har høy forbrenning... Alle har magemuskler, men de synes ikke siden mange har for høy fettprosent (meg inkludert). Mine syns bare når jeg "deffer" før sommern.

 

Hvis du vil ha ned forbrenningen din vil jeg spist store måltider, men få av dem... Mye tung mat i tilleg, f.eks biff, feit fisk o.l Reisdyr kjøtt er det forresten mye god kreatin i ;)

Men funker det fremdeles å bruke anbefalt kosthold mht til trening fordi om jeg har usedvanlig høy forbrenning? Er det da en løsning å øke anntall gram (om man skal kalle det) med diverse grupper protein ect.. i forhold hva som er anbefalt mht til vekt?

Lenke til kommentar
Men funker det fremdeles å bruke anbefalt kosthold mht til trening fordi om jeg har usedvanlig høy forbrenning? Er det da en løsning å øke anntall gram (om man skal kalle det) med diverse grupper protein ect.. i forhold hva som er anbefalt mht til vekt?

Ja, om du har høy forbrenning kan det være smart å spise mer enn det som er "anbefalt".

Lenke til kommentar
Du må nesten si hva målet ditt er.

 

Høy forbrenning er selvfølgelig en fordel hvis du skal ned i fettprosent, men det kan bli et problem om du skal bygge muskler, rett og slett fordi du ikke klarer å spise nok mat. Da er som regel gainers løsningen.

Målet er igrunnen å få ganske markerte muskler ikke overkill. Vanskelig å forklare.

Sixpacken har jeg allerede. Har alltid hatt en veldig markert sixpack med liten fett%, vet ikke hvorfor. Driver og slår litt på sekk når jeg er nedfor eller pissed.

 

Skal blir sterkere/større i rygg, overkropp, armer og ben.

Det er fordi du har høy forbrenning... Alle har magemuskler, men de synes ikke siden mange har for høy fettprosent (meg inkludert). Mine syns bare når jeg "deffer" før sommern.

 

Hvis du vil ha ned forbrenningen din vil jeg spist store måltider, men få av dem... Mye tung mat i tilleg, f.eks biff, feit fisk o.l Reisdyr kjøtt er det forresten mye god kreatin i ;)

Tror dette også har litt med annet enn forbrenning å gjøre.

 

Jeg tror selv at jeg har relativt høy forbrenning, har alltid vært ganske tynn og spinkel person, men er født med endel underhudsfett.

 

Det vil si at magemusklene ikke vises så bra hos meg, men er likevel tynn..

 

Grunnen til jeg tror det er slik er at jeg leste en artikkel om det i vg engang. Var i sammenheng med slutten av eliteserien i norge og de laget en artikkel med noen spillere. Der var det en som sa at han var heldig da han var født uten underhudsfett..

 

(jeg var chubby som baby, men plutselig ble jeg tynn når jeg lærte å gå/løpe)

 

Konklusjon:

tror nok forbrenning har endel å si, men ikke alt.. :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...