Gå til innhold

Bitsetting m/Nero v6.6 og Philips DVD8631


sruben

Anbefalte innlegg

Jeg har fått ny pc på jobben med en Philips DVD8631 brenner.

Denne skal ifølge www.videohelp.com støtte Bitsetting.

Men jeg finner ikke ut hvordan jeg får endret Bitsettingen til "DVD-ROM" i Nero v6.6.0.3

 

Har sjekket under Choose Recorder-> Options, men det er ikke noen mulighet for det der. Har også oppdatert firmwaren på brenneren til versjon BD10.

 

Skal brenne noen filmer jeg gjerne vil ha DVD-ROM som Bitsetting på, håper noen her kan hjelpe!

Endret av sruben
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du en tom dvd plate i brenneren  når du velger Choose Recorder-> Options?

Prøv å ta den ut og så åpne Choose Recorder-> Options igjen.

Da dukker booktype valgmuligheten opp, i hvertfall hos meg.

Nei, det blir det samme uansett hos meg. Uansett, takk for forslaget.

 

MEN! Etter endel søking på nettet så endte jeg opp med å laste ned DVDInfoPro som påstod at Philips brenneren var satt opp til å brenne platene med bitsetting "DVD-ROM" som default. Så jeg prøvde å brenne en plate, og sjekket DiscInfo etterpå. Og joda, den hadde faktisk fått DVD-ROM som bitsetting.

 

Så da er alt bare fryd og gammen! :thumbup:

 

Leste forøvrig et sted at muligheten til å velge BitSetting under Choose Recorder-> Options er brenneravhengig (virker ikke på alle brenner fabrikater). Antageligvis derfor det ikke fungerte på Philips'en heller.

 

DVDInfoPro kan forresten endre brenneren til merke platene som DVD-ROM istedetfor DVD+R som default hvis de ikke allerede gjør det. (Denne funksjonen fungerer på mange, men ikke alle brenner fabrikater.)

Endret av sruben
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...