LessThanJake Skrevet 10. desember 2004 Skrevet 10. desember 2004 Er det mulig å flashe BIOS uten å bruke floppy, for det har jeg ikke. Har et NF7v2, og har fått meg en xp-m. Den kommer opp som ukjent og jeg får en feilmelding om MP BIOS bug når jeg booter.
tjaa Skrevet 10. desember 2004 Skrevet 10. desember 2004 Visst er det mulig å flashe Bios uten floppy, men... er liksom ikke bare å kjøre biosoppdatering med "full pakke" i windows. For alt vi veit har du både overklokka og har antivirus enablet når du setter igang! Evt. skal du prise deg lykkelig for at du får en bugmelding istedet for svart skjerm (du sier ingenting om hva tilstanden er før du flasher, annet enn at du har en xp.m).
LessThanJake Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Skrevet 10. desember 2004 Hva mener du med tillstanden, alt fungerer tilsynelatende fint, jeg får lastet os! Har ikke overklokke enda, provøvd litt, men ble ganske fort ustabilt syntes jeg. Her ikke noe antivirus. Av IOting har jeg cdrom og usb-stick og nett. Har aldri flasha bios før, så hva er denne alternative metoden?
endrebjo Skrevet 11. desember 2004 Skrevet 11. desember 2004 Det at CPU'en kommer opp som ukjent gjør absolutt ingenting (ingen Athlon XP-M'er blir gjenkjent) og det vil heller ikke løse seg ved BIOS-flash. Det med MP bug har muligens med at MP er ulåst og at MP kanskje er satt til en uheldig verdi. Først av alt, prøv å reset CMOS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå