Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Artikkel: Vi "modder" to WLAN kort.. *oppdatert*


Anbefalte innlegg

nå er det håp for oss laptop folk med innebygd intel 2200 eller andre minipci baserte kort :)

 

f.eks har et intel BG2200 en begrensning på 40 mW sende effekt

 

bestilte meg et

Atheros 802.11 A / B / G Wireless Mini PCI Card

wifi-atheros-card01.jpg

AR5111 5-GHz Radio-on-a-Chip (RoC)

AR5211 Multiprotocol MAC/baseband processor

AR2111 2.4-GHz Radio-on-a-Chip (RoC)

wifi-atheros-card02.jpg

 

og dette kortet gir hastigheter mellom 12-108 Mbps men er usikker på sende effekt/følsomhet, men vil annta at den vil være vesentlig høyere/bedre en andre minipci baserte kort.

 

som base stasjoner er det flere å velge imellom, bare sørg for å få tak på en av disse som kan kjøre DD-WRT f.eks linksys

fordelen med disse er:

Transmit Power Adjustment (0-251mW, default is 28mW, 100mW is safe)

+ mange flere

 

sammenlign det med lyd, lyden blir jævlig bra når man sitter helt inntil en høyttaler (eller med headset) , men den vil ikke bære langt uten effekten.

så med andre ord, man kan ha så store/bra antenner man bare vil, men det hjelper ikke nok før man har effekt til å bringe (DSSS,OFDM ) modulasjons bølgen langt nok ut (og tilbake til sender).

det blir som å kobble en walkman til en stor høyttaler, man får tross alt litt lyd og ganske mye mere en ved et headset, men det vil aldri bli noe super stereo.

og blir samme prinsippet med rettnings bestemte antenner, lyden går den veien man prater.

 

og for dere som driver å lodder/modder, bruk lodde lisse.

tinnsugeren min har jeg kastet for over 10 år siden, den er totalt ubrukelig og egner seg bedre som slagvåpen en til å suge tinn

dessuten gir lodde lisse generelt sett finere slutt resultat og man kan feile flere ganger og prøve igjen uten å ødelegge noe, lodde lisse inneholder også flussmiddel noe som renser flatene du prøver å lodde, slik at tinnet fester seg mye lettere og bedre.

 

mvh

Neo

Endret av neo77
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...