Gå til innhold

Forskjellen mellom DVD+R og DVD-R?


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle kjøpe meg noen DVD plater her om dagen da jeg plutselig begynte å lure:

Hva er egentlig forskjellen mellom DVD+R og DVD-R bortsett fra at noen DVD-brennere bare støtter en av typene?

Hvilke bør man kjøpe (+/-)?

 

Sikkert mange som har spurt om dette før men søkefunksjonen fant ingen :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke noe stor forskjell på - og +. Det er bare to konkurrerende formater fra forskjellige produsenter. - ble utviklet av Panasonic, Toshiba, Apple Computer, Hitachi, NEC, Pioneer, Samsung og Sharp mens + ble utviklet av Philips, Sony, Hewlett-Packard, Dell, Ricoh og Yamaha. Vedrørende bruksområder så er det sannsynlig at eldre DVD-ROM'er og DVD-spillere bare klarer å lese - formatet.

Lenke til kommentar

Jeg velger de platene som har best omtale av de som brennes raskest på min brenner - min gamle Sony 500A brente +R på 4x, men -R kun på 2,4x, derfor brukte jeg +R

 

DVDer for min Panasonic 360 spiller (4 år gammel, kostet 5500 den gangen, uff) har jeg brent både +RW og -RW (har kun prøvd rewritable plater med den). Hender med alle brente plater at jeg må slå DVD spilleren av og på flere ganger med plata inne for at den aksepterer den, men jeg klarer å spille av alle plater etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...