Artemis_Entreri Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 har netopp kjøpt ny pc (hele pakka) Installerte windows og alt gikk greit, men har 3 HDD'er i pcen min, men han finner bare den ene :S har kobla alt riktig (vil jeg mene) har 2 IDE og en S-ATA, han finner bare den ene IDE HDD'en. Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette? Har og ett problem med skjermkortet mitt (PC X800 Pro PCI-E) Når jeg installerer driveren går installasjonen helt fint, men når jeg rebooter etter å ha installert driveren kommer det opp en feilmelding at ATI Control Panel må lukkes pga at han ikke finner skjermkortdriver! Hovedkort: MSI 925X Neo-54G Noen som kan hjelpe? mvh Tore
ghost7 Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 for skjermkort sjekk om dett er isntallert: .NET Version 1.1 Framework http://www.microsoft.com/downloads/details...&displaylang=en
Artemis_Entreri Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Skrevet 9. desember 2004 ok takk for raskt svar, håper det funker nå.. =) har fortsatt problemer med harddiskene igjen værtfall, noen som vet? vil ikke drite i 350GB =/
Zeph Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Har du prøvd å trikse med Master, Slave, Primary og Secondary på den harddisken?
Artemis_Entreri Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Skrevet 9. desember 2004 jess! bruker 2 IDE kontrollere. IDE-1: OS disk som Master (med jumpere OG kabel) IDE disk som Slave (med jumpere og kabel) IDE-2: DVD Rom S-ATA-1: S-ATA disk sånn sett så skulle alle koblingene være rett :S
ghost7 Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 kan sette begge til cable select på hdd som er ide... då får du opp begge... pass på å ha os disk som master.. altså satt ved den svarte tilkoblingen på ide kabel... blir sata disken oppdaga under start?
Artemis_Entreri Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Skrevet 9. desember 2004 han fannt SATA disken i begynnelsen, men bare aleine, om han fannt SATA disken fannt han ikke OS disken (IDE) men han finner ikke SATA disken nå =/
ghost7 Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 fått opp begge ide diskene no da? som eg sa bruk cable select so får du opp begge ide diskene so tenker vi på sata etterpå...
Artemis_Entreri Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Skrevet 9. desember 2004 den andre kom ikke opp =/ satte begge harddiskene på cable select, men bare den ene kom fortsatt opp...
ghost7 Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 berre ien kom opp i bios altså?eller oppstart? sjekka på kontrollpanel->administrative verktøy-> datamaskinbehandling -> diskbehandling om det er nokon disker der?
Artemis_Entreri Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Skrevet 9. desember 2004 har sjekket bios og device manager (har engelsk XP) finner ikke noe, akkurat som den ikke eksisterer :S funka på game maskinen som jeg netopp tok den ut fra før jeg satte den inn i ny pc'en..
ghost7 Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 prøv å koble den andre disken på dvd kabelen og sjå om du får den opp der...triks med jumpere til du er lei....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå