Gå til innhold

Overføring av bilder med firewire + Night shot HVL-IRC.


Anbefalte innlegg

Har et Sony PC5. Kan jeg laste bildene på den blå Minnebrikken over til PC med et Firewire kort?

Nå går det himla tregt gjennom parallellporten tror jeg. Et og et bild må lastet opp og Save as osv. Noen lettere måte å gjøre dette på?

 

Noen som har testet HVL-IRC nightshot til Sony. Blir det mye bedre enn den innebygde i kameraet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv pc5 kamera, og vet ikke om noen annen mulighet enn å overføre via paralellporten.

JA det går VELDIG treigt. Vet den nye modellen pc9 eller hva det nå heter har USB tilkobling. Regner med at den kan overføre bilder raskere.

 

Eneste forslaget jeg har er å ta bilder i kamera modus og så hente inn bildene slik du henter inn video via fire wire. Da skal er det bare å hente bildene fra "filmen" og lagre dem.

 

Nå leier jeg kamera av Thorn og skal bytte til den nye modellen i dag (håper jeg)

 

:wink:

 

___

TV

Lenke til kommentar

Har byttet til pc9 kamera nå.. Genialt, helt enkelt GENIALT. Overfører bilder via USB og kamera fungerer som en egen flyttbar disk med utrolig rask overføringshastighet. Du får aksess til kamera via windows exploreren. Du kan også lagre bilder direkte på minnekortet (kjekt å kunne endre/ lage nye bluescreen bilder :smile: ) Nye geniale funksjoner:

 

* Intervall filming (f.eks 1/2 sec filming pr 10 min)

* Animasjonsmodus hvis du vil lage animasjonsfilmer

 

Så tips til de som har pc5e (som jeg hadde før) Bytt :wink:

 

___

TV

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...