Gå til innhold

PCI-E GeForce 6800GT


elnino2k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet noe mer om når dette kortet kommer til normal pris(rundt prisen for agp vr.) Finner kun 1 kort i produkt guiden og det koster nesten 4k....Noen som vet om et sted i utlandet man kan bestille det? Ikke minst er det toll på skjermkort?

Jepp, du må betale tollavgift og moms på alle varer fra utlandet til over 200 kr unsatt bøker.

 

Det billigste 6800GT jeg fant i prisguiden med PCI-e kostet nærmere 4000kr ja. De med AGP kostet ned mot ca 2600kr. Så det er nok mye å spare på å vente på at tilgjengeligheten av disse kortene øker eller bestille fra utlandet.

 

Hvis du bestiller fra utlandet så slipper du utenlandsk moms men må betale den norske momsen + tollgebyr. Dvs. at det vil koste ca det samme som om du hadde kjøpt det samme kortet her i norge (ca 2600-3000kr vil jeg tippe). Leveringstiden er gjerne også noen dager lengre fra utlandet. Poenget med å handle slike varer fra utlandet er altså ikke prisnivået men at du får et større utvalg enn om du holdt deg til hjemlige nettbutikker.

Lenke til kommentar
Det stemmer ikke at det er toll på alt untatt bøker.

Jeg snakket med tollvesnet tidligre i år i forbinnelse med og ta inn en tv fra england og da sa de at tv'er var tollfrie(kostet 10k i england og 21k i norge...=)).

Men du må betale frakt, spedisjonsgebyr og moms på alt dette. ...Og er du heldig får du ingen i norge til å ta seg av eventuelle garantisaker. Den norske kjøpsloven er det nok ikke sikkert at den utenlandske nettbutikken bryr seg så mye om heller. Du kan nok spare litt, men...

Lenke til kommentar

Ville det ikke være like så greit og satse på AGP? Hvis hovedkortet ikke er kjøpt inn enda da... Eller er det stor forskjell i ytelse mellom agp og pci-e? Er jo en fordel og bytte ut hovedkortet med det samme man bytter skjermkort å... eller er jeg helt på jordet nå... :innocent:

Endret av Haddock
Lenke til kommentar
Ville det ikke være like så greit og satse på AGP? Hvis hovedkortet ikke er kjøpt inn enda da... Eller er det stor forskjell i ytelse mellom agp og pci-e? Er jo en fordel og bytte ut hovedkortet med det samme man bytter skjermkort å... eller er jeg helt på jordet nå... :innocent:

Etter å ha sett profilen hans så tipper jeg han tenker på å kjøpe nytt hovedkort også.

 

Det er minimal ytelseforskjell mellom AGP og PCI-e, men det er vel oppgraderingsveiene han tenker mest på. Særlig når han skal ha nytt hovedkort i samme slengen så er det jo greit å satse på PCI-e. (Om ikke prisen er for gal da slik han har funnet ut)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...