loqron Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Jeg har nettop kjøpt meg ruter og lurer på hvordan jeg kan få vekk brannmuren !!!
Legion Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 hvilken ruter? sikker på at brannmuren er på da? mange rutere har den avslått som default. og rtfm
huf Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Du må logge deg inn i webinterfacen til routern din, og skru den av der i fra. Men siden du ikke sier hvilken det er, så er det umulig å hjelpe deg.
loqron Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Skrevet 9. desember 2004 er på skolen men finner ut hvilken ruter jeg har når jeg kommer hjem !!
opticus Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 har du i det heletatt prøvd noen ting? eller bare spør du for så spørre om noe?
loqron Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Skrevet 9. desember 2004 ja nå vet jeg hvilken ruter jeg har. Den heter Linksys cabel/dsl router..
bitcowboy Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 I Linksys routere kan du ikke slå av noe brannmur - utenom at du har den meget avanserte varianten - brannmuren i Linksysrouterne baserer seg på NAT (network address translation) - dvs. den skjuler maskinene på innsiden for innsyn fra internet. Det du kan gjøre er enten route spesielle porter videre eller flytte en maskin ut i dmz (demilitarized zone) for å gjøre den synlig på internett. Hvorfor vil du slå av brannmuren? Hva prøver du egentlig å gjøre?
loqron Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Skrevet 9. desember 2004 Når jeg er på forumer og sånt kan jeg ikke legge inn innlegg !! men når går internetten gjennom modemet. men jeg må bruke ruteren når broren min skal ha internett !!!
bitcowboy Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 At du ikke kan legge inn innlegg ved bruk av router har definitivt ikke noe med routerens brannmur å gjøre ... jeg bruker en lignende Linksys router her ... med 6 maskiner tilkoblet ... og har ingen problemer med innlegg i forum som du ser selv.
loqron Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Skrevet 9. desember 2004 hmmm merkligt !!. Så det er ikke brann muren men hva er det da ???
loqron Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Skrevet 10. desember 2004 noen som vet hva som er gale med rutern
erikindre Skrevet 10. desember 2004 Skrevet 10. desember 2004 (endret) isp - Internet Service Provider - Internettleverandør edit: opticus: HVILKEN isp... Endret 10. desember 2004 av erikindre
erikindre Skrevet 10. desember 2004 Skrevet 10. desember 2004 Hvordan vet du at det er noe galt med ruteren da? Sikker på at det ikke er maskinen din som er full av spyware og virus?
loqron Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Skrevet 10. desember 2004 nei jeg har ikke virus. Bruke jo amtivirus programm. Men tror du at det er en tilfeldighet at jeg ikke kunne legge inn innlegg etter at jeg fikk den nye ruteren
erikindre Skrevet 10. desember 2004 Skrevet 10. desember 2004 For å si det sånn... Begge deler går over TCP på port 80. M.a.o, ruteren har ingenting med dette å gjøre....
loqron Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Skrevet 15. desember 2004 hva kan det være da ?? Jeg klarer ikke å legge inn innlegg når internetten går gjennom ruteren og klarer heller ikke å sjekke mailen min !!!
Big_JT Skrevet 15. desember 2004 Skrevet 15. desember 2004 Klarer du å surfe i det hele tatt da? Kun det med å poste som er problemet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå