Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hvordan fjerne brannmuren på ruteren ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må logge deg inn i webinterfacen til routern din, og skru den av der i fra. Men siden du ikke sier hvilken det er, så er det umulig å hjelpe deg.

Skrevet

I Linksys routere kan du ikke slå av noe brannmur - utenom at du har den meget avanserte varianten - brannmuren i Linksysrouterne baserer seg på NAT (network address translation) - dvs. den skjuler maskinene på innsiden for innsyn fra internet. Det du kan gjøre er enten route spesielle porter videre eller flytte en maskin ut i dmz (demilitarized zone) for å gjøre den synlig på internett.

Hvorfor vil du slå av brannmuren? Hva prøver du egentlig å gjøre?

Skrevet

Når jeg er på forumer og sånt kan jeg ikke legge inn innlegg !!

men når går internetten gjennom modemet. men jeg må bruke ruteren når broren min skal ha internett !!!

Skrevet

At du ikke kan legge inn innlegg ved bruk av router har definitivt ikke noe med routerens brannmur å gjøre ... jeg bruker en lignende Linksys router her ... med 6 maskiner tilkoblet ... og har ingen problemer med innlegg i forum som du ser selv.

Skrevet

nei jeg har ikke virus. Bruke jo amtivirus programm. Men tror du at det er en tilfeldighet at jeg ikke kunne legge inn innlegg etter at jeg fikk den nye ruteren

Skrevet

hva kan det være da ??

Jeg klarer ikke å legge inn innlegg når internetten går gjennom ruteren og klarer heller ikke å sjekke mailen min !!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...