Gå til innhold

Fra PC til TV


Greven22

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Hadde tenkt å koble en pc opp mot en tv. Har en Pentium4, 1,5 ghz, 512 sd ram med et ATI Radeon 9000 128 MB kort.

 

Hadde tenkt til og kjøpe :

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=105629&cks=PRL

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=105633&cks=PRL

 

Må ha adapter fordi jeg har ikke de nødvendige kontaktene i mitt gamle grundig :ermm:

 

Vil dette funke bra til film? Skal kun bruke den til Film og Musikk. Har allerede koblet pcen opp mot stereoanlegget. Har et Audigy lydkort jeg tenkte og putte inn.

 

Spill er det ikke så nøye med, men det viktigste er og kunne se film. I rimelig god kvalitet!

Endret av DiaVoLo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tips: Det heter Hadde tenkt å kjøpe;)

Med denne kabelløsningen koblet til en gammel Grundig TV er det ca 90% sjanse for at det blir svart/hvitt bilde. Sansynligvis trenger du er kompositt-adapter i tillegg.

 

 

PS: Hvorfor bruker de VGA porten i de kablene og ikke DVI ? Ville vel gitt bedre kvalitet med DVI?
Hva tenker du egentlig på? Kablene du linker til har ingenting med hverken VGA eller DVI å gjøre. Endret av Mr D
Lenke til kommentar

Ja PC til DATA burde da funke fint :!: :blush:

 

Mente selvfølgelig til tv (endre innlegg)

 

Nei det med DVI stemmer jo og så klart :blush::blush: Visste jo egentlig det.

 

Er veldig tidlig på morgenen.

 

TV er ikke så gammelt da. 6 år kanskje. Har hvertfall 2 scart kabler :thumbup:

Endret av DiaVoLo
Lenke til kommentar

Litt offtopic: Jeg har koplet data'n til TV'n men bildet blir nesten svart hvitt, det er litt farger men ikke mye , jeg har skrudd på max farger på TV'n å da blir det noenlunde farger når jeg ser film å sånt......men er det ikke instillinger på skjermkort meny'en da jeg må gjøre om da eller?? Har Forresten MSI Geforce FX5200.......

Lenke til kommentar

Med et så gammelt tv kan du regne med at du trenger en composite kabel (den gule kabelen som sitter i en vanlig scart kabel). En slik overgang er lett å få tak i, husk bare at du da kun får bilde på tven. Lyden må du få fra pcen.

 

Hvis du også skal ha lyd på tven må du ha en adapter til den røde og hvite pluggen i scarten slik at de passer i inngangen på lydkortet ditt.

 

Litt off-topic: Til alle de som har nvidia og får svart/hvitt, last ned tvtool der kan dere stille at den skal bruke composite signal, da får dere farger.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Hei jeg har lingnende probblem når jeg kobler opp min DELL D600 til TV via TV utgangen. Jeg får helt svart hvit bilde, ingen farger :ermm:

 

Noen som vet hva en må gjøre for å få farger :hmm:

Det har sannsynligvis med at utsignalet fra laptop'n din ikke er PAL. Tidligere har jeg også vært borti at selv om du velger utsignalet til å være PAL, så forblir bildet svart/hvitt. Løsningen da har vært å oppdatere skjermkortdrivere eller rett og slett å endre det til PAL nok ganger (var ganske buggete det der på min gamle Zepto m/ Geforce 4)

Lenke til kommentar
Hei jeg har lingnende probblem når jeg kobler opp min DELL D600 til TV via TV utgangen. Jeg får helt svart hvit bilde, ingen farger :ermm:

 

Noen som vet hva en må gjøre for å få farger  :hmm:

Det har sannsynligvis med at utsignalet fra laptop'n din ikke er PAL. Tidligere har jeg også vært borti at selv om du velger utsignalet til å være PAL, så forblir bildet svart/hvitt. Løsningen da har vært å oppdatere skjermkortdrivere eller rett og slett å endre det til PAL nok ganger (var ganske buggete det der på min gamle Zepto m/ Geforce 4)

:w00t: Hei det ordnet seg. Hviser seg at det var kun den ene scart pluggen som taklet kompositt signalet på TVèn, den heter kanal SVHS2. (Trodde jeg skulle kunne se farge bilde på enten EXT1 eller EXT2, men her er det kun uten farger)

 

På laptoppen kan jeg velge mellom tre forskjellige pal instillinger; PAL-B/G/H, men ingen gir forskjell på bildet.

 

Uansett så fungerer det nå :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...