runel Skrevet 8. desember 2004 Skrevet 8. desember 2004 (endret) Er det noen telemontører eller andre med telefonikunnskaper som kunne svare meg på dette...? På en del skytebaner (Ofte mindre anlegg, små skytterlag), har de analoge telefoner, koblet sammen på en eller annen merklig måte, uten telefonlinje fra Telenor sitt nett, men slik at de kan "ringe" internt mellom standplass og skyttergrav... Hvordan er noe sånt bygget opp? Noen som vet? Endret 8. desember 2004 av runel
4WheelDrive Skrevet 8. desember 2004 Skrevet 8. desember 2004 Det vanlige er å benytte en liten telefonsentral. Slike får man kjøpt til å bruke f.eks. hjemme, slik at du kan ringe fra stue til soverommet el.l. Når du får en innkommende samtale kan du også velge å sette over til ønsket telefon i huset o.l. Tror ikke det koster all verden heller, jeg vet ihvertfall at min far invisterte i en sånn for 8-10 år siden uten at det kostet skjorta. Sikkert billigere idag. Veldig kjekt å kunne ringe til brodærn på naborommet isteden for å gå 2 meter bort i gangen
Calm Skrevet 8. desember 2004 Skrevet 8. desember 2004 Det er så vidt jeg vet også mulig å sette opp sin egen digitale telefonsentral på en PC med riktig software og utstyr. Da trenger man også egne digitale telefoner. Ikke ISDN telefoner, men egne telefoner til "interne" digitale nett.
tempezzzt Skrevet 8. desember 2004 Skrevet 8. desember 2004 (endret) ..Eller trådløse telefoner... m/sentral Endret 8. desember 2004 av tempezzzt
Hefla Skrevet 9. desember 2004 Skrevet 9. desember 2004 Det greieste er vel å kjøpe en Siemens 4130 telefon brukt på qxl.no Dette er en isdntelefon med innebygget base for håndsett. Så bygger du bare på med billige trådløse telefoner fra Siemens. Dermed kan du ringe internt så mye du orker...
runel Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Skrevet 9. desember 2004 Er det noen telemontører eller andre med telefonikunnskaper som kunne svare meg på dette...? På en del skytebaner (Ofte mindre anlegg, små skytterlag), har de analoge telefoner, koblet sammen på en eller annen merklig måte, uten telefonlinje fra Telenor sitt nett, men slik at de kan "ringe" internt mellom standplass og skyttergrav... Hvordan er noe sånt bygget opp? Noen som vet? Hei igjen... Ser flere av dere anbefaler telefonsentraler i forskjellige versjoner, men dette skal gjøres billigst mulig... Ingen som vet om det finnes billigere alternativer.. Er det forresten mulig å ringe internt uten ISDN-linje med ISDN telefoner? Analog telefonsentral har jeg lett etter, fant en til litt over 5000,-... Telefonsentral med PC blir litt vanskelig, eneste PC er en gammel haug som brukes for å registrere resultater...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå