Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Protokoll 41 og SMC7008ABR EU V.2


Anbefalte innlegg

Heisann !

 

Sitter med rutern min her og skulle gjerne hatt åpna protokoll 41. Hørte med en venn som sa at jeg måtte åpne protokoll 41 for å få vhoster og ipv6 addresser til å fungere ordentlig. Så til spørsmålet, hvordan åpner jeg denne protokollen i min SMC Barricade 7008 ruter.? Har lest manuelen nøye gjennom og har ikke sett noe som helst om protokoll åpning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å få IPv6-tunnel til å fungere så trengs å åpne for _PROTOKOLL_ 41, som på vanlig tungemål heter "IPv6-in-IPv5-tunnel".

 

 

Hvorvidt dette fungerer på routeren din (tviler på at du har mulighet til å åpne for den, da det ikke er helt standard, og billigroutere somregel ikke støtter mer enn TCP, UDP og IP. Det kan hende at routeren din har åpent for protokoll 41, men jeg tviler som sagt på at du får stilt noe på det.

Lenke til kommentar
For å få IPv6-tunnel til å fungere så trengs å åpne for _PROTOKOLL_ 41, som på vanlig tungemål heter "IPv6-in-IPv5-tunnel".

 

 

Hvorvidt dette fungerer på routeren din (tviler på at du har mulighet til å åpne for den, da det ikke er helt standard, og billigroutere somregel ikke støtter mer enn TCP, UDP og IP. Det kan hende at routeren din har åpent for protokoll 41, men jeg tviler som sagt på at du får stilt noe på det.

Jaggu, se der, da har jeg lært noe nytt i dag også :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...