Gå til innhold

Hvordan configurere eggdropet mitt?


Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg får og hive inn en bot på quakenet som skal være inne på quakenet 24\7 ca uten om når jeg rebooter. så var det hvordan skal jeg confe den? har prøvd meg litt frem nå, men får det ikke til :( når jeg prøver og starte det kommer "[20:59] * Please make sure you edit your config file completely." har noen en eggdrop.conf fil til meg? det den trenger og gjøre er og være på quakenet og ha nick som "BimboBot" og det jeg vil den skal gjøre er; Kickban joinflood, kicke floodere, kickban dem som deoper meg, kunne logge inn med passord og få OP. er ikke så mye mer jeg trenger den til og gjøre.

 

Jeg legger ved min eggdrop.conf så dere kan se den om den er rett.

eggdrop.conf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eksemplene som følger med eggdrop er ofte veldig lange, eg har laga nokre config-filer med det heilt nødvendige... Når eg bruker denne configen må eg opprette mappa tmp.

 

eggdrop.conf:

 

set mod-path "modules/"
set help-path "help/"
set text-path "text/"
loadmodule dns
loadmodule channels
loadmodule server
loadmodule ctcp
loadmodule irc
loadmodule notes
loadmodule console
loadmodule blowfish

set server-cycle-wait "120"

set nick "BOTNICK"

set username "USERNAME"

set altnick "ALTNICK"

set realname "REALNAME"

set servers {
no.quakenet.org:6667
se.quakenet.org:6667
}

channel add #HOVUDKANAL {
chanmode "+nt"

idle-kick 0
stopnethack-mode 0
}

set net-type 5

listen 40007 all

set owner "DITTNICK"

set userfile "eggdrop.user"
set chanfile "eggdrop.chan"

set temp-path "tmp/"

set console "mkcobxs"

source scripts/alltools.tcl
source scripts/action.fix.tcl
source scripts/compat.tcl

loadhelp userinfo.help

 

Dette er ein config-fil eg har brukt lenge. Kan godt vere den manglar eindel, men virker alltid.

 

Legg merke til porten 40007, som definerar kva for port du kan koble til boten via telnet. Dersom boten køyrer på same boks som klienten, tek du berre "telnet localhost PORT", så kan du setje opp brukarar der.

 

Når du startar boten for første gang, bruk "./eggdrop -m eggdrop.conf"

 

Når du skal setje opp brukaren din i boten, bruk enten telnet til port, eller når boten kjem online: "/msg BOTNICK hello" med nicket du har satt som owner.

Endret av objorkum
Lenke til kommentar

Skal jeg bare lagre den som eggdrop.conf?

 

jeg prøvde, men da kom det: teekay@teekay:~/eggdrop1.6.17$ ./eggdrop -m eggdrop.conf

 

Eggdrop v1.6.17 © 1997 Robey Pointer © 2004 Eggheads

[21:41] --- Loading eggdrop v1.6.17 (Tue Dec 7 2004)

[21:41] Can't load modules dns: /home/teekay/eggdrop1.6.17/modules/dns.so: canno

t open shared object file: No such file or directory

[21:41] Can't load modules channels: /home/teekay/eggdrop1.6.17/modules/channels

.so: cannot open shared object file: No such file or directory

[21:41] Can't load modules server: /home/teekay/eggdrop1.6.17/modules/server.so:

cannot open shared object file: No such file or directory

[21:41] Can't load modules ctcp: /home/teekay/eggdrop1.6.17/modules/ctcp.so: can not open shared object file: No such file or directory

[21:41] Can't load modules irc: /home/teekay/eggdrop1.6.17/modules/irc.so: canno t open shared object file: No such file or directory

[21:41] Can't load modules notes: /home/teekay/eggdrop1.6.17/modules/notes.so: c annot open shared object file: No such file or directory

[21:41] Can't load modules console: /home/teekay/eggdrop1.6.17/modules/console.s o: cannot open shared object file: No such file or directory

[21:41] Can't load modules blowfish: /home/teekay/eggdrop1.6.17/modules/blowfish .so: cannot open shared object file: No such file or directory

[21:41] Tcl error in file 'eggdrop.conf':

[21:41] invalid command name "channel"

while executing

"channel add #fak3 {

chanmode "+nt"

 

idle-kick 0

stopnethack-mode 0

}"

(file "eggdrop.conf" line 28)

[21:41] * CONFIG FILE NOT LOADED (NOT FOUND, OR ERROR)

Endret av Tee_Kay
Lenke til kommentar
Tee_Kay: "Please make sure you edit your config file completely." er DIE kommandoer i eggdrop.conf fila, de er laget for at du skal se igjennom config fila skikkelig, gjør det.

Har gjort det, mangen ganger. sett sikker gjennom den 10ganger. :cry:

Da har du bare hoppet over den delen med "die" (det er to die i config fila), les igjennom en gang til du ;)

Lenke til kommentar
Tee_Kay: "Please make sure you edit your config file completely." er DIE kommandoer i eggdrop.conf fila, de er laget for at du skal se igjennom config fila skikkelig, gjør det.

Har gjort det, mangen ganger. sett sikker gjennom den 10ganger. :cry:

Da har du bare hoppet over den delen med "die" (det er to die i config fila), les igjennom en gang til du ;)

Leste gjenom den nå, men fant ikke noe med "Die" vett du ca hvilken linje det er den ligger på?

Lenke til kommentar
Tee_Kay: "Please make sure you edit your config file completely." er DIE kommandoer i eggdrop.conf fila, de er laget for at du skal se igjennom config fila skikkelig, gjør det.

Har gjort det, mangen ganger. sett sikker gjennom den 10ganger. :cry:

Da har du bare hoppet over den delen med "die" (det er to die i config fila), les igjennom en gang til du ;)

Leste gjenom den nå, men fant ikke noe med "Die" vett du ca hvilken linje det er den ligger på?

Herregud om du ikkje bruker ein teksteditor som har søke-funksjon, så bør du seriøst bytte!

Lenke til kommentar
går det ann å kjøre et eggdrop når man har telenor adsl ?

Ja, kvifor ikkje?

for noen år siden var det stor diskusjon om at du ikke fikk kjøre webserver, mailserver og egne prosesser fra en burk hjemmefra.

Javel... Men alle portar er åpne og du kan ha kva du vil på linja...

 

Eggdrop har no ingenting med server-tenester å gjere heller, Eggdrop er berre ein IRC-klient, og det går ikkje an å nekte ein Eggdrop å køyre, med mindre ein sperrar IRC portar (6667 osv).

Lenke til kommentar

Eg har klart og fikse eggdrop.conf. eg har klart og starte det og alt det der. men eg klarer ikkje og få den til og joine kanaler? kossen kan eg få den til og joine kanale min på Quakenet? eg har msg'a den og skrive "hello" og satt passord men, får den ikke til og joine kanalen min?

Lenke til kommentar

channel add 'navn-på-kanal' {
 idle-kick 0
 stopnethack-mode 0
 revenge-mode 0
 ban-time 120
 exempt-time 60
 invite-time 60
 aop-delay 5:10
 flood-chan 10:60
 flood-deop 3:10
 flood-nick 5:60

 

Dette er det jeg bruker på eggdroppen min ;)

Du må legge til dette i configen... Du kan også legge til hva botten skal gjøre på kanalen omtrent som dette:

 

channel set #lanur +autoop +protectops +dontkickops +seen

 

Hvis du bruker standard-configen som følger med eggdrop skal det stå ganske godt forklart hvordan du skal gjøre det, så det er ingen unnskyldning å ikke gidde å lese det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...