smbadger Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 På skolen har vi blitt oppmuntret til å bruke gratisprogrammet open office, men personlig mener jeg MS Office slår dette på alle punkter selv om det koster langt over tusenlappen! Noen som har noen erfaringer å dele før jeg eventuelt går til innkjøp av MS office?
Gronz Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 Hvilke grunner har du til å si det? Jeg påstår det motsatte.
Pomfri Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 (endret) Av erfaring så mener jeg at OpenOffice holder langt til vanlig tekstbehandling ol. Var vel PCPro som hadde review av OpenOffice 1.1.2 og Office XP (eller 2003) husker ikke helt. OpenOffice kom faktisk bedre ut enn Office. EDIT: Linker http://www.pcpro.co.uk/labs/64884/openoffice-113.html http://www.pcpro.co.uk/labs/64881/microsoft-office-2003.html Endret 8. desember 2004 av Pomfri
smbadger Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Skrevet 7. desember 2004 Jeg syns OpenOffive er VELDIG lite brukervennlig. Det er vanskelig å bruke regneark, presentasjonsverktøyet virker nesten ikke og stavekontrollen er så og si umulig å konfigurere! MS Office må da funke bedre enn dette?!
Garathor Skrevet 8. desember 2004 Skrevet 8. desember 2004 Jeg ser på OpenOffice som mye bedre. Alle Microsoft-produkter er dårlige.
Gronz Skrevet 8. desember 2004 Skrevet 8. desember 2004 Jeg syns OpenOffive er VELDIG lite brukervennlig. Det er vanskelig å bruke regneark, presentasjonsverktøyet virker nesten ikke og stavekontrollen er så og si umulig å konfigurere! MS Office må da funke bedre enn dette?! Er det argumenter? Det eneste du påstår er at OpenOffice er dritt UTEN å komme med argumenter. Den ENESTE feilen med OpenOffice jeg kan finne er at det ikke starter like raskt som MSWord.
Kirikiri Skrevet 8. desember 2004 Skrevet 8. desember 2004 MS Office er slickere og penere enn OpenOffice, selv om OO forsåvidt er pent. Den største fordelen med MS Office er at det er lett å flytte elementer fra et Office-program til et annet, og at det er så integrert med Outlook som det er. Ut fra et profesjonelt perspektiv er Outlook 2003 noe av det viktigste man kan ha i en bedrift - hvis man kjører Exchange 2003 og ikke bruker f.eks. Notes. Du kan knytte dokumenter til kontakter og knytte funksjonalitet i Officeprogrammer veldig godt sammen. Hvis man i tillegg bruker SharePoint-teknologi aktivt, så er Open Office ikke en like god ide. Med MS Office 2003 og Sharepoint 2003, kan du laste opp dokumenter direkte til server fra Word for å dele med andre. På den annen side, til hjemmebruk så har fancy Exchange-relaterte og Sharepoint-relaterte ting ingen ting med saken å gjøre. Fordelen med OpenOffice er at det går greit å åpne MS Office-filer, forutsatt at man ikke har brukt sinnsyke mengder fancy effekter. OO har en sånn ordbok-funksjon som foreslår ting for deg. Kjekt for noen, og den er i hvertfall bedre enn Nokia sin. Siden OpenOffice er gratis, så kan du jo teste det selv. Last ned og test. Hvis det funker sånn som du vil, så har du spart penger. Hvis det ikke funker, så kjøper du MS Office. Vær også klar over at Microsoft har egne student-lisenser, så det er mulig du kan kjøpe MS Office billigere enn du tror. (Les mer på Microsoft sine sider om det.) Hvis du velger MS OFfice, bør du legge på de ekstra hundrelappene det koster, og gå for 2003 versjonen. Beste til nå. Kirikiri
Pomfri Skrevet 8. desember 2004 Skrevet 8. desember 2004 Designet og hastigheten er betydelig forbedret i versjon 2.0 som skal komme rett over nyttår. Kan jo se på betaen så lenge... Kirikiri: Det med ordboka kan lett skrus av hvis det ikke passer å ha det. Hvis du åpner Office-dokumenter fra XP og oppover skal det ikke være no problem etter deg jeg har hørt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå