StrongBad_ Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 Er ikke det en deilig moped! noen forslag til litt mild trim? 1500-2000 gærninger..
StoreStå Skrevet 12. desember 2004 Skrevet 12. desember 2004 kjøp hardcrome syllinder og 21 mm. dellorto forgaser. ha i 3.5 % helsyntetisk blanding. hjerne ett powerfilter, hvis ikke så borrer du 5-6 hull i org. filteret. så bør du oxo har eff.anlegg. men det øker ikke ytelsen så mye, bare lyden. Alt kjøpes på Vartal Mc deler. www.google.com for å finne de. (husker ikke adressen)
Lucifer 666 Skrevet 13. desember 2004 Skrevet 13. desember 2004 (endret) Min personlig erfaring er at sylinder øker selfølgelig ytelsen mest. Bruk her helst hardcrom sylinder 47mm. For enda mer økning brukte jeg potte i tillegg. Forgasser hadde liten effekt på min, brukte bare sinnsykt mye mer bensin. I min mopedtid med TSX hadde jeg til vanlig 47mm sylinder, org. dyse 67,5, bensinnåla på speedstempelt på max, 2% olje i bensin + oljepumpa, effektpotte og dreving 16-54 Toppfart var ca: 80 oppover 100-110 flatmark og 120 nedover Dette settet skar seg ikke en gang selv om svanehalsen mange ganger var rødglødene etter litt herjing på snø eller offroad Endret 13. desember 2004 av Lucifer 666
Martin A. Skrevet 17. desember 2004 Skrevet 17. desember 2004 Malossi 47mm, dellorto 21mm, powerfilter, gianelli 80 potte vil gi et herlig drag. Med 15_52 vil du få en toppfart på ca 100.
Kim64 Skrevet 27. desember 2004 Skrevet 27. desember 2004 Malossi 47mm, dellorto 21mm, powerfilter, gianelli 80 potte vil gi et herlig drag. Med 15_52 vil du få en toppfart på ca 100. Tipper nok at den blir litt mer en det ja fordi med en airsal 47mm sylinder og gianelli 50 cc lyddemper gjør den 90 med orginal drevinga
Martin A. Skrevet 28. desember 2004 Skrevet 28. desember 2004 Malossi 47mm, dellorto 21mm, powerfilter, gianelli 80 potte vil gi et herlig drag. Med 15_52 vil du få en toppfart på ca 100. Tipper nok at den blir litt mer en det ja fordi med en airsal 47mm sylinder og gianelli 50 cc lyddemper gjør den 90 med orginal drevinga En i klassen min har 15_52. Og på vei hjem fra vestlandet klarte han ikke mer enn 99 i nedoverbakke
Lucifer 666 Skrevet 29. desember 2004 Skrevet 29. desember 2004 Malossi 47mm, dellorto 21mm, powerfilter, gianelli 80 potte vil gi et herlig drag. Med 15_52 vil du få en toppfart på ca 100. Tipper nok at den blir litt mer en det ja fordi med en airsal 47mm sylinder og gianelli 50 cc lyddemper gjør den 90 med orginal drevinga En i klassen min har 15_52. Og på vei hjem fra vestlandet klarte han ikke mer enn 99 i nedoverbakke Da må det være noe alvorlig galt med den X'en. Klarte 100-110 med en filt orginalsylinder med 16_54 dreving som er ca 10.000 omdreininger på 5-gir. Sikker på at han ikke glemte å gire fra 4 til 5??
tvåførti Skrevet 29. desember 2004 Skrevet 29. desember 2004 (endret) Dt er ikkeno galt med den tsxen. Dt var riktignok 15/54 dreving og da ligger toppfarta på ca. 100 hvis du presser den hardt 110 med en filt orginalsylinder Jeg hadde en porta orginalsylinder og effektanlegg, det gjorde 65-70 (det går ann å få de til å gå litt fortere, men ikke 100 +) Endret 29. desember 2004 av tvåførti
Lucifer 666 Skrevet 29. desember 2004 Skrevet 29. desember 2004 Dt er ikkeno galt med den tsxen.Dt var riktignok 15/54 dreving og da ligger toppfarta på ca. 100 hvis du presser den hardt 110 med en filt orginalsylinder Jeg hadde en porta orginalsylinder og effektanlegg, det gjorde 65-70 (det går ann å få de til å gå litt fortere, men ikke 100 +) Ikkeno problem i nedoverbakker det. Minst mulig motstand så raste turtallet i bånn. Toppfarten på flatmark og oppoverbakker var jo heller begrederlig da det omtrent var så dårlig kompresjon at man nesten ikke merka forskjell på om den sto i gir eller fri når den ikke sveiv
Kordian Skrevet 8. januar 2005 Skrevet 8. januar 2005 Kjører ts med 47mm malossi hardchrome, effektanlegg, timreeds, 21mm dellorto og 14\50 dreving. Gjør 90-100 på sletta med godt drag på turtallet.
Kim64 Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 Malossi 47mm, dellorto 21mm, powerfilter, gianelli 80 potte vil gi et herlig drag. Med 15_52 vil du få en toppfart på ca 100. Tipper nok at den blir litt mer en det ja fordi med en airsal 47mm sylinder og gianelli 50 cc lyddemper gjør den 90 med orginal drevinga En i klassen min har 15_52. Og på vei hjem fra vestlandet klarte han ikke mer enn 99 i nedoverbakke en i klassen min hadde 120 med 15 drev og airsal 47mm og gianelli lyd demper
Fredrik Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 (endret) Dette er ikke mopedportalen, Kanskje tsx *hinte til signatur* ^^ Trim har jeg ikke peiling på hva du trenger. Endret 14. januar 2005 av fredrikrb
Kim64 Skrevet 17. januar 2005 Skrevet 17. januar 2005 Dette er ikke mopedportalen, Kanskje tsx *hinte til signatur* ^^ Trim har jeg ikke peiling på hva du trenger. hvordan viste du at jeg er på mp
Fredrik Skrevet 17. januar 2005 Skrevet 17. januar 2005 Muligens fordi jeg er der selv. Eller, var, ikke så mye nå lengre.
Kim64 Skrevet 18. januar 2005 Skrevet 18. januar 2005 Muligens fordi jeg er der selv. Eller, var, ikke så mye nå lengre. hva heter du der da? men btw, en i klassen min påstår at tsx er den styggeste mopeden han vet om så kjører han en gammel ihjelkjørt rs125 selv
Fredrik Skrevet 18. januar 2005 Skrevet 18. januar 2005 Muligens fordi jeg er der selv. Eller, var, ikke så mye nå lengre. hva heter du der da? Lurer på om ikke det er fredrikrb.
TDK Skrevet 18. januar 2005 Skrevet 18. januar 2005 Muligens fordi jeg er der selv. Eller, var, ikke så mye nå lengre. hva heter du der da? men btw, en i klassen min påstår at tsx er den styggeste mopeden han vet om så kjører han en gammel ihjelkjørt rs125 selv Nå er vel en RS 125, mange ganger fetere enn 1 TSX uansett hvor gammel og rævkjørt den er....
Simkin Skrevet 18. januar 2005 Skrevet 18. januar 2005 (endret) Malossi 47mm, dellorto 21mm, powerfilter, gianelli 80 potte vil gi et herlig drag. Med 15_52 vil du få en toppfart på ca 100. Tipper nok at den blir litt mer en det ja fordi med en airsal 47mm sylinder og gianelli 50 cc lyddemper gjør den 90 med orginal drevinga En i klassen min har 15_52. Og på vei hjem fra vestlandet klarte han ikke mer enn 99 i nedoverbakke Da må det være noe alvorlig galt med den X'en. Klarte 100-110 med en filt orginalsylinder med 16_54 dreving som er ca 10.000 omdreininger på 5-gir. Sikker på at han ikke glemte å gire fra 4 til 5?? HAHAHAHAHAHAHA... 110 med filt orginalsylinder ja... :!: :!: jeg hadde akkurat 100 i en nedover bakke med tung dreving, trimsylinder, dellorto 21 og trimpotter... Endret 18. januar 2005 av Freeman84
Kim64 Skrevet 19. januar 2005 Skrevet 19. januar 2005 Muligens fordi jeg er der selv. Eller, var, ikke så mye nå lengre. hva heter du der da? men btw, en i klassen min påstår at tsx er den styggeste mopeden han vet om så kjører han en gammel ihjelkjørt rs125 selv Nå er vel en RS 125, mange ganger fetere enn 1 TSX uansett hvor gammel og rævkjørt den er.... da har du ikke sett denna :!:
Lucifer 666 Skrevet 19. januar 2005 Skrevet 19. januar 2005 jeg hadde akkurat 100 i en nedover bakke med tung dreving, trimsylinder, dellorto 21 og trimpotter... Korrekt og nøyaktig filing av sylindere gir noenlunde samme effekt som trimpotte. Min erfaring med filte orginal sylindere (og jeg har filt og trimmet mange..) er at om motstanden blir liten nok som i nedoverbakke/sterk medvind klarer man og dra nesten ubegrenset turtall ut av den. Men når den har brukt for litt moment som i oppoverbakke og på flat vei har den ikke sjangs å få opp turtallet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå