Gå til innhold

Omtale på Acer Ferarri 3400 [upd+tst]


eee

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Jeg har kjøpt meg Acer Ferarri 3400 med 1GB ram og en Acer bæreveske. Tenkte at jeg skulle skrive litt om den.

Det første jeg gjorde var å se på designet. Nydelig maskin. Jeg åpnet jeg en luke under maskinen og byttet ut en 256MB rambrikke med en 1GB rambrikke. Jeg fant bare 1 ram-slot, så jeg satt den i der. Det var jo bra jeg ikke fant den andre slotten, for nå har jeg 1GB+256MB ram, altså 1,25GB ram!

 

Teknologi er en virksomhet. Lidenskap er personlig. Den smale og elegante Ferrari 3400 har det nyeste innen bærbart, 64-bit teknologien. Den kombinerer både et flott utseende og inspirasjon. Ferrari 3400 tilbyr også teknologi til fagfolk uten kompromisser.

 

Orginale produkt spesifikasjoner:

- Ati Mobility Radeon 9700 m/128 MB minne

- Integrert 10/100/1000 Mbps Fast Ethernet Wireless LAN: Acer InviLink™ IEEE 802.11g, Wi-Fi CERTIFIED, supporting Acer SignalUp wireless technology

- Innebygget Bluetooth

- Low Power Mobile AMD Athlon 64Processor 3000+, 512 MB L2 Cache

- 15¨ TFT SXGA+ LCD (1400x1050)

- Slot loading DVD Brenner - Super Multi (DVD RW +/- og DVD- RAM)

- 512 MB (2x256) DDR-333 soDIMM (kan utvides til 2048 MB)

- Med mulighet for tilkobling av port replikator - Easyport III

- 80 GB Harddisk 4200 RPM

- Soundblaster Pro og MS DirectSound kompatibelt lydkort

- Innebygget mikrofon

- Innebygget 56.6 (V90) modem

- FireWire 1394 og Fast infrarød IrDA kompatibel port (4Mbps)

- 4 x USB 2.0 porter

- 1 utvidet parallell port (ECP/EPP)

- 1 S-Video utgang

- 1 PC-Card port type II

- 1 x ekstern VGA port

- Minnekort leser for Memory Stick, SD kort og MMC kort

- Ergonomisk tastatur med 2 programmerbare taster og hurtigtaster for internett og e-post

- Integrert 2 knappers styreplate

- Lithium batteri med ca. 2,5 timers brukstid

- Windows XP Professional m/Servicepack 2

- Vekt: 2.76 kg (330 (B) x 272 (D) x 31 (H) mm)

- Følger med en ekstra ekslusiv Ferrari mus

- 1 Års Garanti - anbefales utvidet ved kjøp av utvidet support pack

 

Mine kommentarer:

Noe jeg ikke likte var at vifta støyet forferdelig med det samme datan ble slått på, men det gjør ikke noe, siden den ble musestille etter en lite stund. Jeg trodde datamaskinen hadde daua, men da tok jeg alvårlig feil, hehe.

 

Av og til er det unødvendig støy når jeg sitter å jobber i windows, men det er til å leve med. Varme er også et lite problem. Den er ganske varm på venstresiden av touchpadden, siden det er der harddisken ligger. Det kan jo være deilig å varme hendene hvis de er kalde, hehe.

 

Prosessoren klokkes automatisk etter hva jeg holder på med. Når jeg sitter å skriver og slikt er prosessoren på 800Mhz, og når jeg starter tyngre oppgaver klokkes den opp til 1,6Ghz. Jeg tror den klokkes til 2,0Ghz når jeg spiller, men dette er ikke testet. Prosessor-ned-klokkingen er en funksjon for å spare strøm, men når man begynner med tyngre oppgaver så klokkes den opp.

 

Jeg prøvde å spille Counter-strike med datan, og det funket ganske bra. Men jeg hadde bare oppløsningen på 640x480 da. Var bare en liten test.

 

Dette er en kvalitetsmaskin med stilig design og jeg anbefaler den.

Hvis det var noe, så må dere bare spørre, men det er ikke sikkert jeg kan svare dere på alle spørsmålene..

 

Nå har jeg fått testet pc'en litt.

Resultater:

3D Mark 2001: 10875 poeng

3D Mark 2003: 3043 poeng

3D Mark 2005: 1307 poeng

PC Mark 2004: Minne: 2889, Grafikk: 2050, HDD: 1991

 

 

mvh

Trond

post-72-1102519654_thumb.jpg

Endret av eee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe, mener ikke noe vondt med det; men du MÅ være ny innenfor dette med data og bærbare spesielt.

 

prosessoren din er på 2ghz tror jeg. dette vil altså være max så snart du trenger det. hvis du åpner et spill, eller driver med noe tung grafikk så vil prosessor hastigheten maxes for å gi en god opplevelse. i mindre krevende program (word, kabal, internett) vil prosessoren (dette ikke gjelder alle) automatisk sette farten ned for å spare på strøm.

 

på A64 tror jeg det heter Cool&Quiet (ikke sikker), på Centrino platformens pentium m heter det "speedstep"(tror jeg).

 

en ting jeg lurer på er hva betterilevetiden på A64 baserte bærbare er. jeg vil uten å ha særlig erfaring med det, tro at batteriet holder i 2 timer . kan dette stemme?

Lenke til kommentar
hehe, mener ikke noe vondt med det; men du MÅ være ny innenfor dette med data og bærbare spesielt.

 

prosessoren din er på 2ghz tror jeg. dette vil altså være max så snart du trenger det. hvis du åpner et spill, eller driver med noe tung grafikk så vil prosessor hastigheten maxes for å gi en god opplevelse. i mindre krevende program (word, kabal, internett) vil prosessoren (dette ikke gjelder alle) automatisk sette farten ned for å spare på strøm.

 

på A64 tror jeg det heter Cool&Quiet (ikke sikker), på Centrino platformens pentium m heter det "speedstep"(tror jeg).

 

en ting jeg lurer på er hva betterilevetiden på A64 baserte bærbare er. jeg vil uten å ha særlig erfaring med det, tro at batteriet holder i 2 timer . kan dette stemme?

Ja, jeg er ny innen bærbar data.. Dette er MIN første bærbare maskin.

 

Jeg har sett på egenskapene og har sjekket at den klokkes fra 800Mhz til 1,6Ghz når jeg jobber med forskjellige ting. Og, ja det er for å spare strøm at den klokkes ned.

 

 

Jeg har desverre ikke testet batterilevetiden siden jeg fikk denne pc'en i går... Jeg mener batterilevetiden er fra 1,5 - 2 timer.

Endret av eee
Lenke til kommentar
Huff, alt for liten batterilevetid for å være en pc i toppklasse!

Prøv å teste den med 3D-Mark 05!

Det er det ja? Vel, regner med du vet hva slags specs den har og da..?

Den har A64 3000+, om jeg ikke tar feil, R9700 skjermkort osv, kraftige saker mao, er ikke rart batterikapasiteten er best. Skjermen krever jo og endel strøm..!

 

Til trådstarter: Prøv å kom frem med flere specs og resultater, det vil være ganske interessant! :)

Lenke til kommentar

Hei.

 

Lurte på hvordan det er med harddisken? Kunne du/dere testet den i et syntetisk program?

 

Er ikke det en 4200rpm harddisk? Jeg har en 4200 iallefal og denne er treg og lager MYE varme. Den blir glovarm, ja faktisk så varm at man nesten brenner seg på den gjennom

kabinettet. Og vist dere lurte, jeg har opnet og sjekket hvor harddisken befinner seg.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Lurte på hvordan det er med harddisken? Kunne du/dere testet den i et syntetisk program?

 

Er ikke det en 4200rpm harddisk? Jeg har en 4200 iallefal og denne er treg og lager MYE varme. Den blir glovarm, ja faktisk så varm at man nesten brenner seg på den gjennom

kabinettet. Og vist dere lurte, jeg har opnet og sjekket hvor harddisken befinner seg.

Jeg skal prøve å få testet den.. den er på 4200 rpm ja... den avgir en god del varme. harddisken ligger på venstre siden av touchpad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...