Gå til innhold

Minolta Dimage Z2?


Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg nytt kamera. Valget faller sannsynlig vis på Minolta Dimage Z2. Er det noen som har noen erfaringer med dette kameraet/merket? Har ikke hørt om det før, så synest det virker som et relativt ukjent billigmerke :ermm: Men det fylte kravene mine om manuelle justeringer på lukkertid og blenderåpning i tillegg til at det har macrofunksjon og god zoom (10x).

 

I tillegg kommer selfølgelig et SD-kort på 256mb. Er det da hensiktsmessig å kjøpe en ultra 2 brikke fremfor en vanlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minolta (eller nu KonicaMinolta) er et respekteret mærke indenfor fotoverdenen, og de har lavet analoge og digitale kameraer i mange år. Derfor kan du trygt vælge Z2 som et kvalitetskamera.

Man har dog måttet indgå nogle kompromiser på det - derfor den lave pris. Det er dog stadig et godt kamera.

Kender ikke lige til seriebilledfunktionen på Z2 men du vil formentlig ikke få særlig megen glæde af et ultra-kort, da kameraet nok er flaskehalsen - ikke kortet :)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Z2 siden påske, har tatt ca. 4000 bilder med det og kan trygt anbefale dette kameraet. Men..., du må bruke tid til å lære deg det som er spesifikt for akkurat Z2, du kan ikke forvente å sette alt på auto og få bra bilder.

Det har ganske bra videofunksjon, men for å bruke beste kvalitet må du ha raskt minnekort.

Endret av ulv20
Lenke til kommentar

Jepp da var bestillingen i boks. Bestillte i tillegg kingston high speed 256mb minnebrikke og en kameraveske. De hadde ikke de to sistnevnte på lager, så det kan ta litt tid. Er åpen for forrandringer av minnekort, kan nok redigere ordren en godt stund fremover :(

Lenke til kommentar

Bestillte fra netshop.no istedet. Leste mer om itbutikken og fikk bekreftet problemet Alastor nevnte. Det ble 200kr+ dyrere, men får delene sannsynlig vis vesentlig fortere (de var ikke på lager på itbutikken). I tillegg til at itbutikken var kjent for å variere veldig i leveringstid.

Lenke til kommentar

Fikk pakken idag. Må si meg storfornøyd! Førsteinntrykket var at kameraet virket veldig lite. I tillegg var skjermen litt kornete og autofokusen virket dårlig på makro. Ellers er det fint lite negativt å si om det :) Har nå gått rundt og knipset bilder jeg bare har kunnet drømme om tidligere! Menyene er lette å sette seg inn i, i liket med resten av kameraet.

Lenke til kommentar
Er også intresserrt i å kjøpe dette kamra. Jeg leste at detet kamra tar både sd & mmc minnebrikker. Jeg lurte på åm sd & mmc kort er like brikker, eller om dette kamara har plass til 2 forskjellige brikker.

 

Hadde vært fint hvis noen kunne gitt meg et svar på dette

Enten er det en universal-slot som passer begge, eller så er de like. Er i allefall bare 1 plass til kort.

 

Etter litt mengdetrening med kameraet er jeg fremdeles fornøyd. Batterikapasiteten gikk over all forventning. Etter godt over 200 bilder (både ute og inne), noen videosnutter og hyppig og regelmessig fikling med apparatet (over to dager) er fremdeles ikke batteriene tomme. Dette kommer i tillegg til at batteriene ikke var fulle når de ble satt i! Batteriene jeg har er 4x1800mAh ni-mh celler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...