Gå til innhold

QXL - Norge trenger NY auksjonstjeneste.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må si meg så enig som det går an i hva trådstarter her klager over, her paster jeg inn noe jeg skrev om min erfaring med QXL tidligere i år og som jeg fremdeles sliter med siden de nekter å slette meg fra medlemslistene sine samt at de fremdeles sender meg mail om alt mulig piss

 

 

Jeg har og vært kunde hos QXL siden de startet opp den tjenesten, men i sommer fløt begeret over for meg da jeg stilte en selger som skulle selge en datakabel til en Nokiatelefon ett spørsmål. Jeg skulle ikke ha varen uansett, men reagerte på prisen han forlangte for den, og den var på høystbydende over kroner 600.- siden han sa den kostet opp til kroner 700.- hos enkelte butikker, samme kabelen var samtidig nede i en pris av kroner 150.- på enkelte webbutikker. Jeg spurte selgeren om hvilken butikk som kunne ta denne "vanvittige" prisen for en slik kabel, og la samtidig ut en link til en webbutikk som solgte den for kroner 150.-! Selgeren lot aldri andre se spørsmålet mitt eller sitt svar til meg som var: at det fulgte med endel "kopiert" programvare for Nokiatelefoner med kabelen!!

Jøss tenkte jeg, er personen noe "rar", det skal nevnes her at han hadde fått inn bud på over kroner 500.- allerede for den kabelen, samt endel ukritiske spørsmål fra potensielle kjøpere, som umulig kunne ha noe som helst peiling på hva denne varen var verdt.

 

Nok om det!!

 

Etter en ukes tid fikk jeg en mail fra QXL om at spørsmålet mitt til denne selgeren var slettet siden det var ulovelig å stille slike spørsmål til en selger, samtidig som de truet meg med politianmeldelse og permanent utestenging fra QXL.

 

Jaja, hva hadde jeg å tape på det tenkte jeg og skrev en temmlig krass mail tilbake til dem der jeg ba dem om å slette meg som kunde og slette min profil hos dem permanent siden jeg ikke kunne godta dems "Stalinistiske" metoder.

 

2 dager senere fikk jeg til svar at det var ikke så enkelt å bli slettet siden jeg akkurat hadde solgt noe der og det måtte gå minst 30 dager etter siste salg før min profil kunne slettes, dette samtidig som de og gjorde meg oppmerksom på at de fremdeles kunne politiannmelde meg for brudd på dems sine regler.

 

Dette er nå snart 3 mnd. siden, de har fremdeles ikke slettet min profil, selv om jeg i utallige mailer har purret på dem om det, de gidder ganske enkelt ikke å svare når jeg skriver til dem.

 

At de selv liker å fremstå som seriøse ligger ikke på greip, makan til useriøsitet skal en lete lenge etter.

 

Det skal legges til her at jeg gjennom alle disse årene kun har oppnådd positive karakterer der og solgt en masse datadeler.

 

Jeg har tatt vare på alle disse mailene fra dem, så hvis det fremstår tvil om dette jeg sier er sant elller ikke kan jeg jeg bevise hvert eneste ord som her er skrevet!

 

Aldri mere QXL

 

 

Idag vet jeg ikke hvordan jeg skal bli kvitt dette møkkafirmaet siden de fremdeles driver å plager meg, kanskje ett balltre og knuste kneskåler er det eneste de forstår, fristende tanke er det ialle fall

 

 

Mvh

Tian

Lenke til kommentar
Jeg hadde Lerkendalbilletter (CL) til overs en gang (2 år siden tror jeg).

La dem ut på QXL, og de ble solgt fort. Kjøperen nektet bare å kjøpe varen ("hadde ikke penger"), men jeg måtte betale QXL provisjon likevel, fordi jeg ikke kunne bevise at handelen aldri skjedde. Kjøper svarte nemlig ikke på henvendelser fra QXL.

 

Kjenner igjen den.

 

Jeg er tålmodig av meg, og venter på evt pengene fra folk.

Etterhvert kommer unnskyldningene.. Bot, kræsjet, uforutsatt regning osv.

 

Men gjett hvem som har måtte betale 73 og 94 kr i provisjon?

 

Nei nei, qxl :no:

 

Skjerp dere.

 

Har mistet meg som "kunde" grunnet provisjon. Får dere ikke inn nok penger på sponsorer slik som før?

Lenke til kommentar
ObOn-topic: Jeg synes det QXL-opplegget du nevner her lukter av svindel, og ikke så rent lite heller. Er helt sikker på at Forbrukerombudet vil gi deg medhold i dette, dersom det går så langt. Og dersom du har fremstilt sakens fakta riktig, da.

Ville heller gått til Forbrukertvistutvalget. Forbrukerrådet kan gi så mye medhold de orker uten at det betyr noe som helst. Forbrukerrådet er et rådgivende organ, og har ikke noen makt i det hele tatt utover nettopp det å gi råd. QXL trenger altså ikke følge hva Forbrukerrådet måtte si.

Lenke til kommentar

hmms.. har faktisk vurdert å starte en ny og gratis tjeneste basert på et utrolig bra auksjons script jeg har en ekstra lisens på. Men.. går ikke an å kvalitets sikre alt, ingen auksjons tjeneste kan klare å luke ut alle de "dårlige eplene" for å si det sånn.. men, med en god nok kundeservice burde det gå sånn ca. opp i opp.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Hvis selger trekker seg så er det ikke vanskelig å få tilbakebetalt den såkalte provisjonen som qxl tar når man selger en vare. Har selv vært gjennom denne prosedyren og alt gikk greit.

 

Kundeservicen til qxl har jeg heller ingenting å si på.

 

Har aldri hatt problemer med noen selgere, kanskje jeg bare har vært heldig? Men jeg har solgt ting som folk har trukket seg fra, det er ikke spesielt hyggelig. Idioter som byr, "Jeg kan ikke betale", eller sier de skal betale og ikke betaler. Kjenner jeg blir irritert. Men det kan man jo ikke skylde på qxl.

 

Det jeg prøver å få frem her er at, ja det er sikkert mange som har hatt en dårlig opplevelse med qxl. Men det er også veldig mange som faktisk har positive opplevelser, jeg vil tro at den andelen er betydelig større. En sak har alltid to tider.

Jeg forsvarer ikke på noen måte, alle det ureglementerte som jeg har lest om qxl gjennom de siste år. Det er mye rart det!

 

Tror også det er veldig stor forskjell på hvor tolerante og tålmodige de forskjellige kjøperne og selgerne er. For noen er det helt forferdelig og vente på en vare i 2 uker, dette resulterer da i en skyllebøtte til selger og en negativ karakter. For andre så er 2 uker helt greit, og det blir positiv karakter til selger. Uten noe som helst belegg for å si det, så tror jeg at det er veldig mange negative karakterer på qxl som ikke er gitt på legitimt grunnlag.

Lenke til kommentar

Hva er problemet?!

Ingen er vel så dumme at de klikker på link nr. 2 hvis de ikke vil ha varen etter å ha lest denne mailen:

 

Emne: Selger tilbyr deg å kjøpe samme gjenstand som du hadde et tapende bud på: (Navn på varen)

 

Hei,

 

En selger på en av auksjonene du har gitt bud på, har flere antall å selge av sin gjenstand.

 

Selgeren tilbyr deg derfor å kjøpe:

(Navn på varen med link til budsiden)

 

 

Pris: x NOK

Antall: x

Link til budsiden:

 

 

OBS!!

Klikker du på linken nedenfor godtar du å kjøpe denne gjenstanden til oppgitt pris og antall.

 

Bruk bare linken nedenfor om du er -helt sikker- på at du vil kjøpe gjenstanden:

 

 

Men det er det tydeligvis... :hmm:

Endret av metallicadude
Lenke til kommentar
Hva er problemet?!

Ingen er vel så dumme at de klikker på link nr. 2 hvis de ikke vil ha varen etter å ha lest denne mailen:

 

Emne: Selger tilbyr deg å kjøpe samme gjenstand som du hadde et tapende bud på: (Navn på varen)

 

Hei,

 

En selger på en av auksjonene du har gitt bud på, har flere antall å selge av sin gjenstand.

 

Selgeren tilbyr deg derfor å kjøpe:

(Navn på varen med link til budsiden)

 

 

Pris: x NOK

Antall: x

Link til budsiden:

 

 

OBS!!

Klikker du på linken nedenfor godtar du å kjøpe denne gjenstanden til oppgitt pris og antall.

 

Bruk bare linken nedenfor om du er -helt sikker- på at du vil kjøpe gjenstanden:

 

 

Men det er det tydeligvis...  :hmm:

5266206[/snapback]

 

Nå har det seg jo slik at det er et år siden trådstarter fikk mailen. Han sier klart at han ikke ble informert om hvilken vare det gjaldt eller til hvilken pris, ei heller at det var bindende så fort han klikket inn på linken. Det kan jo tenke seg at QXL har endret sine rutiner i løpet av et ÅR?? Hallo? Ok, nok om det... Forstår dog godt at du ikke ser problemet, men spørsmålet er vel egentlig om det fremdeles er et problem i dag? Nei, det er det ikke. Men var det et problem for et år siden da denne tråden ble opprettet? Ja, det tror jeg nok det var...

Lenke til kommentar
Et annet problem for oss selgere er at vi må betale QXL for vært eneste salg vi har. Provisjonen variere, men det er snakk om endel. Når man selger mye..Derfot er det veldig dumt at kjøpere ikke har muligheten til å trekke tilbake kjøpet, å  at da da går automatikk i det, slik at selgeren får trekk fra provisjonene på dette salget. Jeg har solgt endel på QXL..Å må betaler rundt 130kr for vær vare jeg selger for rundt 3k..Pluss at jeg betaler for å få lagt ut gjenstanden. Synes dette er noe som absolutt burde bli tatt tak i.

3254390[/snapback]

 

Ebay er 100x bedre på dette. Der filer man bare en sån skjema greie, så må båte selger og kjøper godta sån "mutual agreement" på å trekke kjøpet, og vips, så er pengene returnert til selger.

 

har gitt opp QXL for lenge siden , pga disse ekle store firmaene som QLT.no og lign som spyr ut tusenvis av like anonser.. halve morroa med auksjonssider er jo å finne ting til en rimelig penge, gjerne brukt .. ikke tusenvis av ting med startpris 1,- som er direkte juggel uansett.. (litt overdrevent.. men ja)

Lenke til kommentar

Har selv fått flere slike mailer fra QXL/QLT, med en link som bekrefter et kjøp. Alle gangene har det skjedd når jeg hadde nest høyeste bud. Men saken er jo den at det ikke står noe informasjon om hva man eventuellt bekrefter å kjøpe! Jeg føler også at en slik mail nesten er på grensen av lureri, da det ikke fins noen bekreftelse på hva man kjøper før etter man har trykket, og ingen angremuligheter etter man har trykket linken.

Endret av Polarbastard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...