-Bassaddict- Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 Har et Asus p4s800 som jeg for tiden har en celly 2,6 som går på 3ghz blei skremt da jeg leste at andre hadde klokka og ødelagt komponenter ved at pci/agp frekvensen ikke var låst. er nå veldig skeptisk til om jeg skal fortsette å klokke, spesielt siden jeg har tenkt meg en northwood cpu som skal gå langt fra original frekvens. på asus sin side finner jeg følgende info: Overclock features: ASUS JumperFree ASUS C.P.R.(CPU Parameter Recall)CPU, Memory, and AGP voltage adjustableSFS (Stepless Frequency Selection) from 100MHz up to 300MHz at 1MHz increment Adjustable FSB/DDR ratio, fixed AGP/PCI frequencies "fixed agp/pci frequencies" betyr det at den er låst eller følger den fsben når jeg klokker? På forhånd takk, Bass
sveinsel Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 (endret) Se på denne....... Edit: Beklager jeg la ut feil test Endret 7. desember 2004 av sveinsel
-Bassaddict- Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Skrevet 7. desember 2004 Står det der? lurer egentlig bare på en definisjon, ikke hvor langt jeg kan klokke
-Bassaddict- Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Skrevet 7. desember 2004 (endret) takk for svar! hehe går bra orka ikke lese 5 sider amd propaganda uansett men også der sto det at man burde ha agp pci lock for å klokke hissig men det vet jeg jo, lurer på om fixed betyr det samme som locked i denne sammenhengen Edit:glemmer oftere og oftere nøkkelord i setningene mine, tror dette kalles devolusjon Endret 7. desember 2004 av -Bassaddict-
Rufati Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 Er det ikke en et valg for dette i biosen din? Det du må gjøre er å sørge for a AGP/PCI frekvensen blir låst på default når du klokker. Ellers kan du vel svi et Pci kort elns om du er uheldig. Tror den skal bør låst på 33/66mhz. Til meg betyr fixed at den er låst på 33/66, altså slik at oc ikke kan ødelegge noe i den retningen iallefall.
xanth0s Skrevet 7. desember 2004 Skrevet 7. desember 2004 Ja når agp/pci står på "Fixed" betyr det at den er låst. Så klokk i vei...
-Bassaddict- Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Skrevet 7. desember 2004 Takk for svar! er ikke mulig å endre noe på locken, så jeg bør gå utifra at den er låst, er det noe program som kan lese av agp/pci frekvensen så jeg kan sjekke i windows?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå