Gå til innhold

Hvordan "klone" en person


Anbefalte innlegg

Til prosjektuka i uke 2 skal jeg lage en "klonefilm" der jeg er bokstavelig talt hovedpersonen og skal prøve å få det til å bli en action-film der jeg sloss med meg selv osv :p . Jeg bruker Final Cut 4 HD og har et stativ til 5000 kr og et PANASONIC AG-DVX100AE. Men problemet mitt er hvordan skal jeg få delt den opp i flere biter? Jeg vet hvordan jeg lager spøkelse som er gjennomsiktig, men det blir ikke realistisk. Må jeg evnt stå stille og dele opp hele filmen?

 

Jeg mener å ha sett en av dere andre legge ut en kort sekvens som var akkurat slik. En fyr som satt rundt kjøkkenbordet osv.

Kunne du postet linken til den filmen her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til prosjektuka i uke 2 skal jeg lage en "klonefilm" der jeg er bokstavelig talt hovedpersonen og skal prøve å få det til å bli en action-film der jeg sloss med meg selv osv :p . Jeg bruker Final Cut 4 HD og har et stativ til 5000 kr og et PANASONIC AG-DVX100AE. Men problemet mitt er hvordan skal jeg få delt den opp i flere biter? Jeg vet hvordan jeg lager spøkelse som er gjennomsiktig, men det blir ikke realistisk. Må jeg evnt stå stille og dele opp hele filmen?

 

Jeg mener å ha sett en av dere andre legge ut en kort sekvens som var akkurat slik. En fyr som satt rundt kjøkkenbordet osv.

Kunne du postet linken til den filmen her?

Jeg har selv laget en slik film for leeenge siden(dvs. langt over et år siden), bare at jeg gjemmer meg bak en flaggstang: Bak en flaggstang.

 

Det funker jo på samme måte: man deler bildet i to, og erstatter det det ene delbildet med noe annet. Jeg har da ingen erfaring med Final Cut 4HD da jeg brukte Adobe After Effects, som har en genial "mask"-effekt, som selvsagt forutsetter at kameraet står stille. Og med "mask feather" kan man få bildet til å "fade" inn i det andre bildet, slik at lysforhold går inni hverandre, som også gir mulighet for å slå deg selv.

 

Jeg anbefaler deg Adobe After Effects 5.0, hvis den enda er mulig å få tak i, som ikke skal koste altfor mye.

Lenke til kommentar
Oleway Skrevet 06/12/2004 : 19:37

Jeg har selv laget en slik film for leeenge siden(dvs. langt over et år siden), bare at jeg gjemmer meg bak en flaggstang: Bak en flaggstang.

 

Jeg har litt vanskelig for å tro at det er deg.

Skrivefeil, eller er du veldig flink til alderen.

 

andeik_

Skal kameraet være i bevegelse?

Endret av genesis
Lenke til kommentar

Det fungerer på samme måte, andeik. Bildet er jo i bevegelse uansett. På vikingfilmen min, denne, som du også kan se på Videokritikk, bruker jeg veldig mye kloneeffekt som du ikke legger merke til. Når man ser alle munkene foran "klosteret", eller huset, da, så er det bare en person klonet fem ganger ved at bildet er delt og flyttet med keyframes grunnet at vi bare hadde et munkekostyme.

 

Genesis: Jeg har nettopp fylt 13 år, og det der er tatt opp når jeg var 11-12. Det går faktisk an å skrive riktig og å være 13 år, synes jeg. Fikk 5 på norsktentamen. :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...